آخرین اخبار

به نام دامداران به کام سوداگران/ در شرکت تعاونی دامداران کهگیلویه و بویراحمد چه خبر است

سود نهاده‌های دامی به حدی بوده که حتی دامداران را به وسوسه انداخته و بعد از گرفتن سهمیه آن را خارج از شبکه عرضه می‌کنند

اشتراک گذاری
17 November 2021
نویسنده : محمد حسینی
منبع : پایگاه خبری۱۹ آبان
کد مطلب : 80545

به گزارش پایگاه خبری ۱۹آبان؛این روزها بازار سوداگران جو و سبوس یارانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد داغ شده تا جایی که انحراف در توزیع نهاده‌های دامی بیداد می‌کند و شائبه های مختلفی در این رابطه مطرح شده است.

دولت ها هر ساله با هدف کمک به دامداران و در مجموع کاهش فشار اقتصادی بر مردم و جلوگیری از کوچک شدن سفره آنان، اقدام به وارد کردن نهاده‌های دامی از جمله جو و سبوس می کنند

شنیده ها حاکی از آن است که نهاده های دامی که با یارانه دولت برای توزیع در میان عشایر در نظر گرفته بودند با فروش به واسطه ها در بازار آزاد با قیمتی گزاف تر به فروش میرسد.
از آنجایی که عشایر از اقشار زحمت کش و تامین کننده بخش اعظمی از گوشت استان و کشور هستند، این رسانه از مسئولان مربوطه می‌خواهد که با طور جد به این مسئله و واسطه گری ها ورود پیدا کند.
سود نهاده‌های دامی به حدی بوده که حتی دامداران را به وسوسه انداخته و بعد از گرفتن سهمیه آن را خارج از شبکه عرضه می‌کنند و برخی با علم به احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده، اقدام به انبار و نگهداری نهاده‌های دامی از جمله جو کرده‌اند تا سال آینده این نهاده‌ها را به مراتب با قیمت بیشتری فروش کنند.

انتظار است مدیران جهاد کشاورزی و تعاون روستایی استان در این باره پاسخ روشنی ارائه کنند

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *