آخرین اخبار

یاسوج، میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌زمین

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌زمین (کوچ) در پارک ولایت شهر یاسوج مرکز این استان خبر داد. سعید طالبی پور امروز ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این جشنواره از تمام اقوام عشایر ایران‌زمین حضور […]

اشتراک گذاری
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
کد مطلب : 154084
یاسوج، میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌زمین

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌زمین (کوچ) در پارک ولایت شهر یاسوج مرکز این استان خبر داد.

سعید طالبی پور امروز ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این جشنواره از تمام اقوام عشایر ایران‌زمین حضور دارند و با اشاره به توانمندی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری عشایری، بیان کرد: برگزاری این جشنواره یکی از راه‌های مهم برای معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد و ظرفیت آن  در سطح ملی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خوشبختانه در طول سالیان اخیر با برگزاری جشنواره کوچ،بخشی از ظرفیت‌ها و داشته‌ها و موهبت‌های خداوندی استان کهگیلویه و بویراحمد به ایران و جهان معرفی‌شده است.

طالبی پور تصریح کرد: جشنواره کوچ جشنواره‌ای ملی بوده که فرهنگ اقوام عشایر ایران را با برند کوچ معرفی می‌کند و در تقویم جشنواره‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این جشنواره به نام کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده و باید هرسال در زمان کوچ عشایر در استان برگزار شود.

وی از برگزاری اجلاسیه شهدای عشایر در هشتمین جشنواره کوچ خبرداد و عنوان کرد: با همکاری سپاه فتح استان به‌منظور استقبال از دومین کنگره ملی شهدای استان، اجلاسیه شهدای عشایر همزمان با این جشنواره همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ادامه داد: از اهداف مهم آن معرفی ظرفیت‌های گردشگری عشایری همچنین معرفی آداب‌ورسوم و سنت‌های مردم استان و احیای این سنت‌ها بوده چراکه استان کهگیلویه و بویراحمد پیشینه پرافتخار و روشنی در زمینهٔ زندگی عشایری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان، طالبی پور بیان کرد: جشنواره در سطح ملی از تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه تا یکم خردادماه ۱۴۰۳ در پارک ولایت شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران‌زمین با دعوت از اقوام و عشایر کشور برگزار می‌شود.

ایسنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *