آخرین اخبار

سال گذشته ۷۰ هزار نفر جذب آموزش و پرورش شدند

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان گفت: در سال گذشته ۷۰ هزار نفر جذب و استخدام آموزش و پرورش شدند. «عاطفه السادات مدبرنژاد»، نیز در این مراسم ضمن گرمیداشت یاد و خاطره شهدا بخصوص شهدای معلم و تبریک هفته معلم گفت: معلمان آگاه، فرهیخته، متعهد، و متخصص […]

اشتراک گذاری
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
کد مطلب : 154159
سال گذشته ۷۰ هزار نفر جذب آموزش و پرورش شدند

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان گفت: در سال گذشته ۷۰ هزار نفر جذب و استخدام آموزش و پرورش شدند.

«عاطفه السادات مدبرنژاد»، نیز در این مراسم ضمن گرمیداشت یاد و خاطره شهدا بخصوص شهدای معلم و تبریک هفته معلم گفت: معلمان آگاه، فرهیخته، متعهد، و متخصص نقش بسزایی در تربیت و آموزش فرزندان کشور دارند و آموزش و تربیت زیربنای پیشرفت کشور محسوب می‌شوند.

وی افزود: در دولت مردمی ایران قوی در حوزه تعلیم و تربیت اقدامات شایسته‌ای صورت گرفت، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سال‌ها بر زمین مانده بود اما در این دولت نقشه راه سند اجرایی سازی سند تحول تدوین و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

مدبر نژاد خاطرنشان کرد:  ترمیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مرحله نهایی قرار دارد و به زودی تحقق پیدا می‌کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان تصریح کرد: یک از اقدامات موثر و اساسی اصلاح فرآیند جذب معلم در آموزش و پرورش بود و در سال گذشته ۷۰ هزار نفر جذب آموزش و پرورش شدند اما تلاش شد که بهترین ها وارد آموزش و پرورش شوند و در این راستا بیش از ۷۰۰ کانون ارزیابی در سراسر کشور تشکیل شد.

مدبرنژاد ادامه داد: در این دولت المپیادی‌ها صاحب‌خانه شدند و باشگاه دانش پژوهان جوان احیا شد، برای اولین بار کنکور اختصاصی تربیت معلم را داشته‌ایم و دانش‌آموزان فرهیخته و نخبه در زمینه‌های مختلف را بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان جذب خواهیم کرد.

وی با یبان اینکه به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان توجه شده است، عنوان کرد: امروز حدود ۴۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم را دانش‌آموزان فنی و مهارتی تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان یکی از اقدامات ارزشمند سال گذشته این وزارتخانه را اجرای مصوبه تاثیر قطعی نمره امتحانات نهایی در ورودی به دانشگاه‌ها عنوان کرد.

ایسنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *