آخرین اخبار

کشف و ضبط ۴ تن چوب درختان جنگلی در کهگیلویه و بویراحمد

عکس خبر تزئینی است به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزدای استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط ۴ تن چوب جنگلی طی فروردین ماه امسال در این استان خبر داد. سعید جاوید بخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه در یک ماه نخست امسال ۲ دستگاه اره […]

اشتراک گذاری
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
کد مطلب : 154141
کشف و ضبط ۴ تن چوب درختان جنگلی در کهگیلویه و بویراحمد
عکس خبر تزئینی است

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزدای استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط ۴ تن چوب جنگلی طی فروردین ماه امسال در این استان خبر داد.

سعید جاوید بخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه در یک ماه نخست امسال ۲ دستگاه اره مورتوری کشف و ضبط شد، افزود: طی این مدت ۱۸۰ کیلوگرم ذغال غیرقانونی نیز کشف شد که ۶ فقره پرونده در این خصوص تشکیل داده شد. همچنین بر اساس ماده ۴۲ قانون اساسی در زمینه قطع درخت، ۱۶ فقره تشکیل پرونده قضایی در استان انجام گرفته است.

وی افظهارکرد: طی مدت یاد شده بر اساس ماده ۶۹ قانون اساسی در زمینه تخریب و تصرف اراضی ملی ۱۱ فقره پرونده به میزان ۵ هکتار تشکیل داده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی یک ماهه سال جاری جهت جلوگیری و رفع تجاوز در اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون اساسی، ۲۷ فقره پرونده به میزان ۳۰ هکتار و در زمینه اجرای کلام قضایی (خلع ید) ۸ فقره پرونده به میزان ۵ هکتار تشکیل داده شده است.

جاوید بخت با بیان اینکه طی این مدت ۹ فقره پرونده بوته کنی نیز بر اساس ماده ۴۳ قانون اساسی تشکیل شده است، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۷ دستگاه خودرو توقیف شده اند. همچنین ۱۵ هزار بوته به میزان ۱۸۷۰ کیلوگرم کشف شده است.

سعید جاوید بخت بیان کرد: میزان جریمه هر کیلوگرم ذغال ۳۰۰ هزار تومان، میزان جریمه هر کیلو گرم هیزم تر ۱۷۰ هزار تومان و میزان جریمه هر کیلوگرم هیزم خشک۱۵۰ هزار تومان است.

ایسنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *