آخرین اخبار

تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم» با استفاده از ظرفیت نخبگان

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: «جهش تولید با مشارکت مردم» با کارهای تشریفاتی و جلسات نمادین محقق نخواهد شد بلکه باید با استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان کارهای جامع‌تر انجام شود. آرش مصلح در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهارکرد: در قانون اساسی اقتصاد کشور […]

اشتراک گذاری
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
کد مطلب : 154086
تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم» با استفاده از ظرفیت نخبگان

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: «جهش تولید با مشارکت مردم» با کارهای تشریفاتی و جلسات نمادین محقق نخواهد شد بلکه باید با استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان کارهای جامع‌تر انجام شود.

آرش مصلح در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهارکرد: در قانون اساسی اقتصاد کشور به سه بخش دولتی خصوصی، و تعاونی تقسیم شده است، معتقدم که بخش تعاون که برگرفته از مشارکت مردم است هنوز نتوانسته جایگاه خود را در نظام اقتصادی کشور ایفا کند بنابراین امسال را با توجه به شعار سال می‌توان به عنوان یک نقطه عطف در این خصوص عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مشارکت مردمی و تعاونی‌ها می‌توانند در حوزه آب نقش مهمی را ایفا کنند، خاطرنشان کرد: در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ۹ شبکه آبیاری و زهکشی در مناطقی از جمله چیتاب، پایین دست سد شاه قاسم یاسوج، فیروزآباد، لیشتر، امامزاده جعفر، چرام، تنگ پیرزال و کورسا با وسعت ۱۶ هزار هکتار داریم.

مصلح تصریح کرد: بر اساس قانون مسئولیت توزیع آب در شبکه انتقال آب و محدوده مزارع برعهده حوزه کشاورزی است که می‌تواند در مشارکت مردم برای بهره‌برداری از شبکه موثر باشد مردم با تشکیل‌ تعاونی‌های مرتبط می توانند مسئولیت توزیع آب، نظام بهره برداری، تعمیرات، نگهداری و مرمت شبکه، صلاحیت نظر در الگوی کشت و وصول آب بهاء را بر عهده بگیرند.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم که  در راستای شعار سال گام برداریم، ادامه داد: تعاونی‌های مختلفی در سطح استان داریم قراردادهایی با این تعاونی ها منعقد کردیم اما باید ظرفیت تعاونی ها بیشتر شود و مشارکت مردم افزایش یابد تا با مشارکت مردم استفاده‌ای بهینه‌تر از آب، جهش تولید و افزایش اشتغال را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مشارکت مردم در طرح‌های آبی در حال اجرای استان تاثیرگذار خواهد بود، اگر کشاورزان و تشکل‌های کشاورزی تمایل به سرمایه‌گذاری داشته باشند می‌توانیم به میزان سرمایه‌گذاری، آب در اختیار آنها قرار دهیم.

مصلح تاکید کرد: آمادگی داریم که مشارکت بخش صنعت، دامپروری، کارخانه سیمان را در ساخت سدهای استان و همچنین بخش گردشگری سدها داشته باشیم.

وی اظهارکرد: آماده جذب مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران گردشگری در سدهای شاه قاسم، سقاوه، سرپری، چم‌شیر و حتی رودخانه‌های استان به خصوص رودخانه بشار هستیم که این مهم می‌تواند تغییرات محسوسی را در حوزه گردشگری و اشتغال استان ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالعات طرح رودخانه بشار به طول ۱۵ کیلومتر انجام شده و کار بخشی از زیرساخت‌ها نیز شروع شده است که در راستای شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» آمادگی مشارکت مردم تعاونی‌ها و بخش خصوصی در این خصوص هستیم.

مصلح افزود: در بخش تولید انرژی برق آبی در استان کهگیلویه و بویراحمد مطالعات ۱۸ ساختگاه در مناطق مختلف استان انجام شده است که امکان تولید برق آبی وجود دارد.

وی این مناطق را پیچاب باشت، سرشاخه‌های مارون در کهگیلویه، رودخانه مهریان شهرستان بویراحمد، سپیدار شهرستان بویراحمد، جوکار شهرستان مارگون، چشمه میشی و کوه گل در شهرستان دنا عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از مردم و سرمایه‌گذاران درخواست داریم که در قالب شرکت‌های تعاونی‌های برای اجرای طرح‌های نیروگاه‌هی کوچک که این استان قابلیت‌های بالایی دارد، مشارکت کنند.

مصلح تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها می‌تواند علاوه بر اشتغال زایی و تولید برق پاک درآمدزایی بالای برای استان داشته باشد و پایداری برق استان را تضمین کند.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و استانداری، گروهی متشکل از سازمان‌های دولتی بخش خصوصی و تعاونی برای تحقق شعار امسال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم تشکیل دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: قوانین و مقررات مانع تحقق شعار سال باید تغییر کرده و به سمت تحقق شعار سال پیش بروند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸۰۰ استعلام مختلف را پاسخ داده‌ایم و در توسعه استان نقش داشته‌ایم، بیان کرد: هرجا مشارکت مردم بیشتر باشد شرکت آب منطقه‌ای استان همراه‌تر خواهد بود.

ایسنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *