آخرین اخبار

معرفی کارآفرینان برتر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: «لهراسب باقری» و «مهران بالان» به عنوان کارآفرینان برتر این استان معرفی و در آیینی از آنان تجلیل خواهد شد.

اشتراک گذاری
09 December 2016
کد مطلب : 4853

صابر مظاهری  اظهار داشت: مهران بالان که فعالیت شغلی خود را با دست فروشی آغاز کرده بود، پس از شرکت در دوره های مهارت های حرفه ای، اینک زمینه اشتغال بیش از ۵۳۰ نفر دربخش صنایع دستی را فراهم کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برگزاری دوره های صنایع دستی شامل قالی باقی، گلیم بافی، پولک دوزی، خیاطی، کیف و چرم از جمله فعالیت های این کارآفرین برتر است.
تاکنون ۱۰ هزار و ۸۶۰ نفر در کارگاه های آموزشی تحت مدیریتی مهران بالان آموزش دیده اند که از این تعداد ۲ هزار ۳۰۰ نفر موفق به راه اندازی کارگاه های تولیدی شده اند.
این آموزش ها در زمینه گلیم، جاجیم، تابلو فرش، قالی بافی، معرق، سفال، کیف دوزی ،کفش دوزی، گل کریستال و خیاطی بوده است.
لهراسب باقری نیز با راه اندازی مجتمع تولیدی دنا صنعت یاسوج بزرگترین کارخانه تولید لوله های پلی اتیلن در کشور نقش مهمی در تولید لوله های پلی اتیلنی مورد نیاز شرکت ها و دستگاه های خدمات رسان از جمله آب و فاضلاب، پتروشیمی، نفت و گاز و آبیاری کشاورزی داشته است.
با احداث مجتمع تولیدی دنا صنعت یاسوج سرمایه گذاری ارزی بیش از ۱۵۵ میلیون یورو با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا و با ظرفیت سالانه ۸۵ هزار تن در دامنه کوه با صلابت دنا، ایران را در استان یک درصدی کهگیلویه و بویراحمد صاحب این امتیاز ارزنده کرد.
حدود ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از این واحد تولیدی کسب در آمد می کنند.
پنج هزار و ۱۳۷ کارگاه تولیدی، ۱۴ هزار و ۲۱ کارگاه توزیعی و چهار هزار و ۸۰۰ کارگاه کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارد.
اشتغال کارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد ۳۸ هزار و ۷۳۸ نفر است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *