آخرین اخبار

شیاد صاحب سخن

  ابتدا این گزارش را بخوانید: اتحادیه اروپا در گزارش خود در فوریه ۲۰۲۲ اعلام کرده: ۲۰ هزار و ۶۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای در سال گذشته در اروپا کشته شدند که نسبت به سال قبل (۲۰۲۱) افزایش ۳ درصدی را نشان می دهد. این آمار، دو هزار نفر کمتر از سال ۲۰۱۹ است که […]

اشتراک گذاری
05 April 2024
کد مطلب : 152983

 

ابتدا این گزارش را بخوانید:

اتحادیه اروپا در گزارش خود در فوریه ۲۰۲۲ اعلام کرده: ۲۰ هزار و ۶۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای در سال گذشته در اروپا کشته شدند که نسبت به سال قبل (۲۰۲۱) افزایش ۳ درصدی را نشان می دهد. این آمار، دو هزار نفر کمتر از سال ۲۰۱۹ است که همه گیری کرونا را در آن شاهد بودیم. در گزارش این کمیسیون تاکید شده است که هدف اتحادیه اروپا و سازمان ملل این است که تعداد مرگ و میرهای جاده ای را تا سال ۲۰۳۰ به نصف کاهش دهند.

طبق گزارش تارنمای BRAKE به طور متوسط در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ روزانه پنج نفر در جاده‌ها در بریتانیا جان خود را از دست داده و ۸۴ نفر به شدت مجروح می شوند. براین اساس، در این مدت هر ۱۶ دقیقه یک نفر در جاده‌های بریتانیا کشته یا به شدت مجروح شده است.
.
.

اما گزاره دوم:

تلفات جاده ای در تمام دنیا یک معضل است، در کشور ما بی کیفیتی خودروها، فرهنگ رانندگی و جاده نیز مزید بر علت است. اما فقط یک شیادِ سخنور میتواند مرگ در اثر تصادف را با کشته شدن بیش از سی هزار نفر در یک جمعیت دو میلیونی در یک جغرافیا محدود مقایسه کند تا با این قیاس خود را طرفدار مردم جا بزند. تقلیل جنایت بزرگ، محاصره مردم، ایجاد قحطی و مقایسه با آمار تلفات رانندگی یک شیادی است. شیادی که توان سخنوری هم دارد.

 

 

 

ترجمه:هر ۱۶ دقیقه در انگلستان یک نفر در اثر تصادف کشته یا زخمی میشود

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *