آخرین اخبار

۱۱ سال تعطیلی برای تنها کارخانه دهشیر کهگیلویه

تنها کارخانه تولیدی دهشیر شهرستان کهگیلویه با ۱۱ سال تعطیلی، تاکنون قدمی برای احیای مجدد آن برنداشته شده است. در شهرستان کهگیلویه از کشاورزی و دامداری می‌توان به عنوان اصلی‌ترین زیرساخت‌های اشتغال و توسعه مردم این دیار نام برد. اما چقدر غم‌انگیز تنها کارخانه صنعتی تولیدی این شهرستان(کارخانه دهشیر) بیش از ۱۱ سال فعالیت آن […]

اشتراک گذاری
16 September 2022
نویسنده : رحیمه محمدی
منبع : پایگاه خبری 19 آبان
کد مطلب : 108359

تنها کارخانه تولیدی دهشیر شهرستان کهگیلویه با ۱۱ سال تعطیلی، تاکنون قدمی برای احیای مجدد آن برنداشته شده است.

در شهرستان کهگیلویه از کشاورزی و دامداری می‌توان به عنوان اصلی‌ترین زیرساخت‌های اشتغال و توسعه مردم این دیار نام برد.

اما چقدر غم‌انگیز تنها کارخانه صنعتی تولیدی این شهرستان(کارخانه دهشیر) بیش از ۱۱ سال فعالیت آن متوقف شده و هیچ مسؤولی در صدد رفع مشکلات این کارخانه برنیامده و دغدغه احیای آن را ندارند.

این کارخانه، دوغ و شیر آن با بهترین کیفیت زبانزد عام و خاص بود و به علت تعطیلی، روزانه ۱۵ تن شیر گاوداری متعلق به کارخانه به تعاونی‌های شهرستان بهبهان انتقال داده می‌شود.

کارخانه دهشیر در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد و ۲۸ نفر در آن مشغول به کار شدند اما به علت کمبود شیر و سایر مشکلات دیگر از جمله سرمایه در گردش در سال ۱۳۹۱  تعطیل شد.

مدیر این کارخانه با تلاش‌های خود اقدام به گاوداری برای تهیه شیر کرد، شاید بتوان به این وسیله کارخانه مجدداً احیا شود اما عدم همکاری مسؤولان بر تراژدی تلخ آن افزوده شد و بنابر اطلاعات دریافت شده مسؤولان آمدند قول دادند و رفتند و در عمل هیچ‌کاری انجام نگرفت

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *