آخرین اخبار
اشتراک گذاری
07 October 2018
کد مطلب : 21452
استان کهگیلویه وبویراحمد از جمله استان هایی است که در طی سالیان گذشته تا کنون همواره در مسیر توسعه بوده است اما متاسفانه نگاه ضد توسعه ای برخی مدیران کوتاه فکر باعث شده است این استان بزرگترین ضربه ها را از تفکر این مدیران ناکارآمد بخورد که همین عامل هم باعث عقب افتادگی تاریخی استان با وجود داشتن این همه سرمایه انسانی و طبیعی، معادن و غیره شود.

نگاه های سطحی مدیریتی باعث شده است تا شهرستان ها نیز از این چالش مهم مستثنی نبوده و روز به روز آثار سوء مدیریتی آنان در ابعاد بزرگتر به خصوص در مناطق محروم تر هویدا شود.

چند صباحی است که جلسات مختلف شهرستان لنده با وجود دعوت مکرر از برخی مدیران در جلسات مشترک ادارات شهرستان های لنده و کهگیلویه، اما در اوج ناباوری برخی مدیرانی که حضور آنان در جلسات می تواند زمینه ساز خیلی از زیرساخت های توسعه ای، نظارت و بازرسی در شهرستان شود، چنان کم رنگ است که وقتی علت آن را جویا شده ایم با جوابی که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم مواجه خواهیم شد که ضعف مدیریتی یا همان مدیران ناکارآمد بیشتر جلوه گر می شود.

مطالبه مدیری که عنوان مدیر فلان اداره شهرستان های کهگیلویه ولنده و گاهاً نیز چرام به آن اضافه می شود را یدک می کشد و در مرکز استان مرتب فریاد این مدیربلند است که من حق مدیریت سه شهرستان را باید داشته باشم چگونه است که برای حضور در جلسات حرفش این است که اداره (….)هزینه رفت و برگشت و ماموریت بنده به لنده را نمی دهد.

این موضوع در حالی است که برخی از همین مدیران در ساعات غیر اداری با خودروهای دولتی در حال گذر از کوچه پس کوچه های شهر، عیادت از فامیل و بستگان، انتقال فرزندان به مدرسه و حتی در حال گردش و تفریح با خودروهای دولتی هستند.

این شیوه مدیریت همان چالش ضد توسعه ای است که سم مهلکی برای توسعه این شهرستان است و بدون شک نیز نباید مردم را سرزنش کنیم که چرا از ضعف مدیریت در شهرستان لنده و کهگیلویه دائماً گلایه مند هستند چرا که نگاه ضد توسعه این گونه مدیران است که آفتی اساسی برای مزرعه خدمت رسانی است و بدون شک این مزرعه با چالش های اساسی روبرو خواهد شد.

انتظار می رود که مسئولان استانی به خصوص شخص استاندار کهگیلویه وبویراحمد این موضوع مهم را رصد کرده و با مدیران متخلف برخورد قاطع و قانونی را داشته باشند چرا که این موضوع مصداق عینی نادیده گرفتن حقوق شهروندی است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *