آخرین اخبار

زمین‌خواری گسترده از پلیس راه یاسوج-شیراز تا پلیس‌ راه یاسوج- اصفهان

دبیر کارگروه مبارزه با زمین خواری کهگیلویه و بویراحمد از زمین‌خواری گسترده در شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: از پلیس راه یاسوج-شیراز تا پلیس راه یاسوج-اصفهان مورد تصرف سودجویان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
29 May 2018
کد مطلب : 17609

سید حسین کاظمی  با اشاره به تأکید استاندار مبنی بر مبارزه جدی با زمین‌خواری گفت: احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون امور عمرانی تأکید جدی بر مبارزه و برخورد با زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی دارند و  ما با کسانی که در این حوزه دخیل هستند به شدت برخورد می‌کنیم.

دبیر کارگروه مبارزه با زمین‌خواری کهگیلویه و بویراحمد از نقش برخی مدیران و معاونین دستگاه‌ها در زمین‌خواری‌ها خبر داد و گفت: جلسات کارگروه مبارزه با زمین‌خواری را هر ماه یکبار برگزار می‌کنیم و در فروردین ماه نیز نشستی در همین خصوص برگزار شد اما به فراخور جلسات بیشتری در این خصوص برگزار می‌کنیم.

این مسؤول ادامه داد: در نشست‌های مبارزه با زمین‌خواری جهاد کشاورزی موظف است از اراضی کشاورزی صیانت و جلوی ساخت و سازها را بگیرد که در این زمینه هم کارهایی شده اما کافی نبوده و نیاز به کار بیشتری است.

کاظمی با اشاره به تعرض به اراضی ملی و طبیعی استان گفت: تعرض به اراضی ملی و طبیعی زیاد است و جلساتی که گرفتیم در حوزه کشاورزی موثر بوده اما منابع طبیعی موثر نبوده و نیاز به کارهای بیشتری است.

دبیر کارگروه مبارزه با زمین‌خواری گفت: متاسفانه مکان‌های با ارزش شهرستان‌های دنا و بویراحمد توسط سودجویان تصرف شده است. در شهرستان بویراحمد شمال شهر یاسوج، منطقه دهنو، سروک و به صورت سرتاسری از پلیس راه یاسوج-شیراز تا پلیس راه یاسوج-اصفهان تصرف شده است.

وی تصریح کرد: اراضی در محدوده پلیس راه اصفهان، محدوده سپیدار، سرگچینه، منطقه سرنجل‌کل، محدوده روستای ده‌برآفتاب سی‌سخت و تل سیاه در سال‌های گذشته مورد تصرف سودجویان قرار گرفته که برای رفع تصرف این اراضی نیاز به همکاری دستگاه‌ها است.

این مسؤول در خصوص منطقه تل سیاه سی‌سخت گفت: این منطقه به دلیل وجود جنگل‌های انبوه به تل سیاه معروف بود اما تصرفات و زمین‌خواری اراضی باعث از بین رفتن این جنگل‌های انبوه شده و باید گفت تل سیاه به تل کچل تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی در تغییر اراضی کشاورزی و منابع طبیعی دخیل هستند، تصریح کرد: در جلسات کارگروه مبارزه با زمین‌خواری دستگاه‌ها از رفع تصرفات خبر می‌دهند در حالی که رفع تصرف اراضی کشاورزی و ملی باید مستند و مستدل باشد و گزارشی قابل قبول است که مستند باشد.

کاظمی عنوان کرد: در منطقه سرگچینه دو سال قبل ۱۰۰ هکتار تصرف شده اما هیچ اقدامی در این خصوص نشد، امسال هم خیلی از مکان‌ها و اراضی توسط سودجویان تصرف شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *