آخرین اخبار

اظهارات معاون رییس جمهور در شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی استان

نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، رئیس بنیاد ملی نخبگان و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با دستور کار اقتصاد مقاومتی و نقش شرکت‌های دانش بنیان در استان برگزار شد. سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: یکبار […]

اشتراک گذاری
08 November 2016
کد مطلب : 2854

نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، رئیس بنیاد ملی نخبگان و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با دستور کار اقتصاد مقاومتی و نقش شرکت‌های دانش بنیان در استان برگزار شد.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: یکبار در ماه به یاسوج سفر و از نزدیک مشکلات استان، مسائل شرکت‌ها را پیگیری و رصد خواهم کرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه همه چیز در اختیار دولت یک تلقی غلط در کارآفرینی است، افزود: زیست بوم و فضاسازی در استان امر مهم و با فرهنگ‌سازی و اهمیت به کارآفرین درست خواهد شد.
وی اظهار داشت: استان کهگیلویه وبویراحمد از نظر منابع طبیعی و تنوع گیاهان دارویی فوق العاده است. تنوع گیاهان دارویی که از اروپا بیشتر است یکی از پتانسیل‌های ذاتی توسعه است.
ستاری در ادامه با بیان اینکه اشتباه استان‌های دیگر را تکرار نکنیم، ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد را از ظرفیت‌های ذاتی توسعه و ایجاد اشتغال دهیم، تکنولوژِی مربوط به استان نیست.
وی افزود: با وجود ۵۷هزار دانشجو، ۸هزار تحصیلات تکمیلی و ۷۳۰ هیات علمی در استان پتانسیل خوبی برای توسعه استان است، افزود: آمادگی حمایت از پروژه‌ای که در حل مشکلات استان باشد، آمادگی ولی پول مفت به کسی نمی‌دهیم. از محصولی که توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان باشد، حمایت می‌شود.

وی با اشاره به عدم پارک علم و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: ارتباط با استان نداریم و عدم پارک علم و فناوری باعث تاسف و باید این موضوع به زودی پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه صنعتی در توسعه و تکنولوژی استان ایجاد شود، افزود: سینره بزرگترین صادر کننده گیاهان دارویی در استان، که بیش از هزار نفر استغال‌زایی دارد. با احداث پتروشیمی و هزینه ای بالغ بر ۱ میلیارد تومان سرمایه اولیه اشتغال‌زایی اندک خواهد داشت.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *