آخرین اخبار
اشتراک گذاری
02 December 2018
کد مطلب : 23491

بسمه تعالی
محضرمبارک نماینده ی محترم مردم فهیم شهرستانهای گچساران وباشت، جناب دکتر تاجگردون
اینک که بادعای خیر مردم شریف حوزه ی انتخابیه و عموم هموطنانمان در اقصی نقاط سرزمینِ ایران اسلامی و باتوجهات ویژه ی منان متعال، ازبستربیماری به سلامتی وتندرستی برخاسته و رخت عافیت به تن پوشانیده اید، مااهالی منطقه ی نازمکان شامل روستاهای رودبال، اسلام آباد، سیدجمال الدین( ع)، نازمکان، سرتیره و هجرت ضمن دعای خیر جهت عافیت وعاقبت به خیری حضرتعالی، از محضرجنابتان جهت فعال نمودن پروژه ی آب رسانی ( آب شرب) به روستاهای منطقه ی نازمکان سَرِ تعظیم به آستان خدمت گذاری و خدمت رسانی تان فرود آورده و ازتلاشهای حضرتعالی در جهت رفع معارضات و تامین اعتبارو تهیه ی ادوات مورد نیاز این پروژه که امید و شادمانی رابه منطقه هدیه داده اید؛ نهایت تقدیر و تشکر راداریم و باامید به خداوند منان ؛در زمان افتتاح و بهره برداری از این طرح به بهترین شیوه ی ممکن و کاملا رسمی و آنچنان که در شان حضرتعالی باشد از جنابتان تقدیر و تشکر خواهیم کرد. آنچه در مدت پنج سال گذشته به دلیل شوری آب شرب و غیرقابل شرب بودن آن و تحمل مشقات فراوان جهت تامین آب شرب ؛ بر اهالی این منطقه گذشت از توان نوشتاری هرقلمی خارج است و باید در روزهای داغ تابستان ؛ آن مشقات و سختی ها تجربه میشد تا اینک که صدای پایِ آبِ شیرین را از فاصله ای نه چندان دور میشنویم دلیل این قدردانی ها و تشکرها را عمیقا درک کنید.
جناب آقای تاجگردون؛ همانگونه که در گذشته به دلیل بی آبی انتقاداتی داشتیم، اینک که تلاش ها و زحمات جنابتان به ثمر نشسته و طرح آبرسانی به روستاهای منطقه ی نازمکان در ایستگاه پایانی پروژه به ثمر مینشیند ضمن تشکر و قدردانی از حضرتعالی ؛ مطلوب مینماید چند موضوع به سمع و نظرتان رسانیده بشود تا دراین گذر نهادهای متولی نیز در جریان خواسته های این خطه از حوزه ی انتخابیه ی جنابعالی قراربگیرند و انشالله وظایف خویش را در کنار کوشش های شما به نحو بسیار مطلوب انجام بدهند:
۱- مهم ترین موضوع؛ نظارت فنی بر این پروژه میباشد. از آنجا که پروژه در منطقه ای کوهستانی و برخی نقاط صعب العبور که هیچ راهی برای کارکرد ماشین آلات وجود ندارد و کار باید به صورت استفاده از نیروی بدنی و فیزیکی کارگران صورت میگیرد از حضرتعالی خواهشمندیم تا با تاکید بر نظارت فنی و رعایت استاندارد مرسوم پایپینگ، اداره ی آبفای روستایی را موظف به نظارت فنی بیشتر بنمائید تا در آینده شاهد اختلال و نارسائی در این طرح نباشیم. از آنجا که لوله های موجود از جنس پلی اتیلن میباشند و نحوه ی اتصالات دو سرِ لوله ها ( سرجوش) از دستورالعمل ها و شرایط ویژه ای پیروی میکند و طبق مشاهدات نگارنده در عصر یازدهم آذرماه و اندک تجربه ای که نگارنده در کار اتصالات و پایپینگ و خطوط انتقال دارد، ضعف هایی در اجرای این خط لوله مشاهده گردید که تیتر وار خدمتتان عارض میشوم؛ ابتدا احداث جاده ی دسترسی به منظوراعزام نیروها و ماشین آلات به منطقه هم جهت اجرای طرح و هم نگهداری و در آینده در جهت تعمیراتِ احتمالی که متاسفانه طرح فاقد احداث مسیر میباشد.
۲- باتوجه به اینکه در برخی نقاط مسیر خط انتقال ؛ عبور از اراضی کشاورزی و همجواری با خط لوله ی گاز رودبال را شاهد هستیم تقاضامندیم تا نظارت لازم انجام گیرد تا در آینده جهت تعمیرات هزینه های گزافی را به ادارات ذی ربط تحمیل نکند .
۳- از آنجاکه در برخی مناطق شیب بالای ۲۲ درصد میباشد از خاک مناسب و نرم و ماسه استفاده بشود تا پرایمر و عایق ها لطمه نخورند. در نهایت قصد ارائه ی مقاله ی علمی ندارم فقط خواهشمندم نظارت فنی و استاندارد لازم با رصد کارشناسان به اجرا درآید.
اینک که به فضل خداوند و تلاش های حضرتعالی طرح آب شرب در حال اجراست و گاها در مجاورت کانال آبرسانی به زمین های کشاورزی پائین دست میباشدومتاسفانه بر اثر بارندگی های اخیر و آبرفت حاصل از سیل برخی نقاط از کانال کشاورزی کاملا لبریز از شن و آبرفت شده است تقاضامندیم تا ترتیبی اتخاذ بفرمائید تا کانال لایروبی گردد و با توجه به فصل کشت پائیزه ی گندم، اکنون کشاورزان از نعمت آب محرومند که خواهشمندیم در زمینه ی تعمیر و لایروبی کانال از رودبال تا اسلام آباد تدابیر لازم اندیشیده شود.
در پایان آنچه که بسیار مورد نیاز اهالی منطقه میباشد حل مشکل آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت میباشد. از آنجا که دکل تلفن همراه در روستای شامبراکان به دلیل مناقشات اداره ی مخابرات و میراث فرهنگی عملا غیر فعال و غیر قابل استفاده میباشد و تنها دکل منطقه در روستای نازمکان سفلی قرار دارد خواهشمندیم جهت دسترسی اهالی به خدمات دولت الکترونیک و اینترنت مناسب ، بذل عنایت فرموده و با طرح و پیگیری این موضوع در سطح استان و شهرستان ، قابلیت دکل نازمکان را ارتقا داده و به اینترنت ۳gیا ۴gرسانیده تا مردم و در آینده و بعد از افتتاح تونل دیل، مسافران و رانندگانی که از این مسیر تردد مینمایند با مشکل آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت مناسب روبرو نشوند.
جناب آقای تاجگردون؛ از تمام تلاش ها و خدمات حضرتعالی و همکاری فرماندار محترم گچساران و بخشدار مرکزی گچساران جهت تامین آب شرب منطقه و احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال در منطقه ی نازمکان صمیمانه تشکر و قدردانی مینمائیم و امیدواریم به زودی شاهد اینترنت مناسب و پرسرعت در منطقه نیز باشیم.
از خداوند توفیق در تلاش و خدمت برایتان آرزومندیم و مجددا از زحمات و تلاش هایتان صمیمانه و با صداقت اهالی کوهستان؛ تشکر و قدردانی میکنیم.

از طرف اهالی منطقه ی نازمکان
گزارش و عکس : یعقوب درویشیان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

One response to “قدردانی اهالی نازمکان و چند درخواست از نماینده ی گچساران”

  1. ناشناس says:

    از نماینده مردمی گجسارن تشکر میکنم و خداوند را شکر میگویم که سلامتی به ایشان عنایت فرموده اند.
    قدر گل بلبل بداند، قدر گوهر گوهری
    واقعا باید قدر انسانهای سخت کوش و فعال شهرمان را از هر جناح و طیفی بدانیم. اینها نعمت خداوند هستند که اگر شاکر باشیم افزون شوند و اگر ناشکری کنیم از دست بروند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *