آخرین اخبار

نخبگان کهگیلویه و بویراحمد خواب هستند یا خود را به خواب می زنند!

ارزش انسان ز علم و معرفت پیدا شود بی هُنر گر دعوی بیجا کند رسوا شود در مسیر زندگی هرگز نمی افتد به چاه با چراغ دین و دانش گر بشر بیناشود بی مقدمه و اصل مطلب :خبرای مهم اما غیر مهم!! اگر این سه خبر را با هم بخوانیم به عمق فاجعه پی خواهیم […]

اشتراک گذاری
22 November 2017
کد مطلب : 12744

ارزش انسان ز علم و معرفت پیدا شود بی هُنر گر دعوی بیجا کند رسوا شود
در مسیر زندگی هرگز نمی افتد به چاه با چراغ دین و دانش گر بشر بیناشود

بی مقدمه و اصل مطلب :خبرای مهم اما غیر مهم!!
اگر این سه خبر را با هم بخوانیم به عمق فاجعه پی خواهیم برد.(دلیل عقب ماندگی استان)
تنها استانی که پارک علم و فناوری ندارد!
بعد از حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور- ریاست پارک علم و فناوری مشخص شد.
استاندار رئیس دانشگاه یاسوج را از دبیر کلی برکنار کرد

بلاشک بیش از آنکه حسرت این نداشتن(پارک علم و فناوری) را بخوریم فقط به این موضوع فکر میکردیم که چرا معاون ریاست جمهوری به مرکز استان نیامده است!
مشکل ما ، نداشتن این پارک با اهمیت نیست مشکل از عدم دغدغه ی ماست مشکل از انحراف مطالبات نخبگان ماست که جامعه را نیز به آن سمت سوق می دهند و اگر این مهم برای ما یک حسرت محسوب میشد رئیس دانشگاه یاسوج صبر نمیکرد تا معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به ایشان تذکر دهد سپس ریاست این پارک را مشخص کند.
جهت یادآوری عرض میکنم ما در عصری هستیم که رباتها وارو درجا میزنند! و البته در دانشگاه یاسوج مرکز علم استان ساختمانی بنا نهاده اند که درحال حاضر دانشجویی برای آن رشته ها ثبت نام نمی کند ما در حل ساده ترین مسئله ها فقط درجا میزنیم . قصد مقایسه این دو موضوع متفاوت را باهم نداشتم و صرفا جهت ارزیابی سطح نگرشها این موضوع بیان شد.

اگر برنامه استراتژیک(جهت سخت افزار و رشته ها) تدوین کرده بودیم (مدیریت قبلی و کنونی دانشگاه یاسوج)در حال حاضر شاهد این همه هدررفت منابع نبودیم و بدانید که این اتفاق نامیمون در یک مرکز علمی رخ داده است نه مکان دیگری لذا از شما درخواستی دارم که لحظاتی را با خود فکر کنید : برنامه استراتژیک ادارات و سازمانهای استان مثل فناوری و اطلاعات، راه وشهرسازی ، شهرداری، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن ، پلیس و….چه چیزی می تواند باشد؟!!!

اصلا برنامه ای دارند که عملیاتی شدن یا نشدن آن را برای مردم تشریح کنند؟ نیک میدانیم که صدا و سیمای استان به نحو احسن به وظیفه خطیر خود عمل میکند!

امروزه برای استان ما، موضوع فلان معاون استانداری از سفارشات کدام نماینده است؟ مهمتر از فقدان یک نقشه جامع و علمی برای برون رفت از وضع موجود است مهمتر از مطالبات کشاورزان سنتی است و ….

نمیدانم راه حل چیست؟باید به چه کسی پناهی ببریم و اما خوب میدانم در مسیر صحیح حرکت نمکینیم شاید این سوال جرقه خوبی برای پیداکردن راه حل باشد که افراد توانمند، لایق و نخبگان حقیقی استان ما هم اکنون کجا هستند؟ از تجربیات آنها چه بهره ای برد ایم؟به نظر شما اگرآقای سید کامل تقوی نژاد (از شخصیتهای علمی) پیش ما بود اکنون باید با چه موضوعاتی دست وپنجه نرم میکرد؟!! یا آقای خداداد غریب پور(دارای شخصیت عملیاتی ، علمی)

یقینا اگر تمامی ادارات استان ما را رصد کنید مطمئن خواهید شد که هیچکدام از آنها نقشه راهی ندارند و نمی دانند که از کجا آمده اند و مسیر آنها کجاست؟ و هر کدامشان به قوم و گروهی مرتبط هستند تا در صورت لزوم جابجایی مدنظر را انجام دهند و به همین دلیل است که مدیران ضعیف در هر دولتی با خیال راحت ، راحت هستند.

البته که مشکل ، به نخبگان علمی و سیاسی ما بر میگردد نخبگانی که یا خواب هستند یا خودشان را به خواب زده اند. بعنوان نمونه در همین جلسات اخیر گرو های سیاسی با استانداراز ایشان چه مطالباتی داشته اند؟ هنگامی که مطالبات در این حد نزول میکند که باید از یک گروه سیاسی بیشتر استفاده شود باید مدیران ضعیف با خیال راحت، راحت باشند!! از ماست که بر ماست

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *