آخرین اخبار

پتروشیمی گچساران پس از دو دهه وارد مدار تولید شد

پتروشیمی گچساران که از آن به عنوان ایرانی ترین پتروشیمی کشور نام برده می شود، وارد مدار تولید پایدار گردید و محصول این مجتمع که ماده اولیه بسیار مهم و پرمصرف در صنعت به‌شمار می‌رود به خط لوله اتیلن غرب کشور تزریق شد. مجتمع پتروشیمی گچساران، بزرگترین طرح صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و […]

اشتراک گذاری
20 April 2024
کد مطلب : 153426

پتروشیمی گچساران که از آن به عنوان ایرانی ترین پتروشیمی کشور نام برده می شود، وارد مدار تولید پایدار گردید و محصول این مجتمع که ماده اولیه بسیار مهم و پرمصرف در صنعت به‌شمار می‌رود به خط لوله اتیلن غرب کشور تزریق شد.

مجتمع پتروشیمی گچساران، بزرگترین طرح صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و با سرمایه‌گذاری حدود ۱/۳ میلیارد یورو به دست توانمند صنعتگران ایرانی و با پیگیری های مسئولین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ایجاد گردیده است.
این مجتمع با دریافت گاز اتان از شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس بهبهان، سالانه یک میلیون تن اتیلن و ۸۴ هزار تن +c3(برش پروپان و سنگین‌تر) تولید می‌کند که افزون‌ بر درآمدزایی و خلق ثروت، خوراک مجتمع‌های واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب، همچنین مجتمع‌های پتروشیمی ممسنی، دهدشت، بروجن، کازرون و پلیمر گچساران را نیز تأمین می کند.
این پتروشیمی، همچنین نقش مؤثری در بهبود و ارتقای شرایط اقتصادی شهرستان گچساران و شهرهای اطراف خواهد داشت، به‌طوری‌ که این طرح در زمان ساخت برای بیش از ۳ هزار نفر و در زمان بهره‌برداری برای حدود یک‌هزار و۵۰۰ نفر به‌طور مستقیم و تا سه برابر به‌طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی داشته است.
طراحی، ساخت و نصب تجهیزات مهم مورد نیاز پتروشیمی گچساران با همکاری مراکز دانش‌بنیان و بیش از ۷۰ شرکت ایرانی انجام شده، به‌طوری‌ که بیش از ۸۳ درصد تجهیزات این پروژه ساخت داخل بوده و صرفه‌جویی ۲۶۹ میلیون یورویی را به ارمغان داشته است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *