آخرین اخبار

بازگشایی گردنه‌ «بیژن» در شهرستان دنا

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گردنه برف گیر «بیژن» در شهرستان دنا پس از دو هفته تلاش راهداران کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد. حمید رضا پیمانجو در حاشیه بازگشایی این محور در جمع خبرنگاران افزود: این گردنه همه ساله با نخستین بارش […]

اشتراک گذاری
23 April 2024
کد مطلب : 153501
بازگشایی گردنه‌ «بیژن» در شهرستان دنا

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گردنه برف گیر «بیژن» در شهرستان دنا پس از دو هفته تلاش راهداران کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد.

حمید رضا پیمانجو در حاشیه بازگشایی این محور در جمع خبرنگاران افزود: این گردنه همه ساله با نخستین بارش برف در آبان ماه مسدود و در اوایل اردیبهشت بازگشایی می‌شود.

وی با بیان اینکه بازگشایی گردنه بیژن موجب سهولت در رفت و آمد و کاهش یک ساعت و ۳۰ دقیقه‌ای مسافت سی سخت به پادنا و سمیرم می‌شود، اظهار کرد: جاده سی سخت به سمیرم در مسیر جاده گردنه بیژن ۲۳ کیلومتر طول دارد که ۱۴ کیلومتر آن برفگیر است.

بازگشایی گردنه‌ «بیژن» در شهرستان دنا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه گردنه بیژن در ارتفاع سه هزار و ۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، عنوان کرد: این گردنه یکی از مرتفع‌ترین گردنه‌های کهگیلویه و بویراحمد است.

پیمان جو بیان کرد: ارتفاع برف در برخی از نقاط گردنه بیژن در سال‌های پر بارش تا ۷ متر هم می‌رسد. این گردنه استان اصفهان را به استان کهگیلویه و بویراحمد متصل می‌کند.

بازگشایی گردنه‌ «بیژن» در شهرستان دنا

ایسنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *