آخرین اخبار

بازدید بیش از ۹۶ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از کهگیلویه‌وبویراحمد در طرح نوروزی

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از بازدید بیش از ۹۶ هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی از جاذبه های گردشگری این استان طی ۹ روز نوروز ۱۴۰۳ خبر داد. سعید طالبی پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: طی روز سوم […]

اشتراک گذاری
23 March 2024
کد مطلب : 152730
بازدید بیش از ۹۶ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از کهگیلویه‌وبویراحمد در طرح نوروزی

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از بازدید بیش از ۹۶ هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی از جاذبه های گردشگری این استان طی ۹ روز نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

سعید طالبی پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: طی روز سوم فروردین ماه ۱۴۰۳ پنج هزار و ۸۵۶ نفر گردشگر و مسافر نوروزی در مجموعه های رسمی میراث فرهنگی شامل هتل ها، بوم گردی ها، مهمانپذیرها و تاسیسات تحت مدیریت میراث فرهنگی و ۹ هزار و ۷۴۰ نفر در مدارس، مهمانسراها و سایر مراکز اسکان داده شدند.

وی اظهار کرد: طی این روز ۲۱ هزار و ۲۴۷  مسافر و گردشگر نوروزی از جاذبه های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا سوم فروردین ماه ۱۴۰۳، ۲۳ هزار و ۱۸۶ نفر در مراکز رسمی تحت نظارت میراث فرهنگی اسکان یافتند. همچنین در مجموع ۳۴هزار و ۹۷۷ نفر در مراکز اقامتی استان اسکان داده شدند.

طالبی‌پور تصریح کرد: در مجموع از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا سوم فروردین ماه ۱۴۰۳ تعداد ۹۶ هزار و   ۱۶۳ نفر مسافر و گردشگر نوروزی از جاذبه‌ها گردشگری این استان بازدید کردند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط جوی مناطق سردسیری بیشتر از این مناطق بعنوان مسیر عبور استفاده می شود و مناطق گرمسیری از جمله امامزاده بی بی حکیمه(س) گچساران، شلالدون باشت، آبشار کمر دوغ و باغ چشمه بلقیس بیشترین بازدید را تاکنون داشتند.

گفتنی است که استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، بالغ بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه‌های مردم شناسی، چون پوشش‌ها و گویش‌های محلی و آواها و نواهای محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می‌شود.

ایسنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *