آخرین اخبار

افتتاح سد کوهبرد شهرستان کهگیلویه با حضور وزیر جهاد کشاورزی+ تصاویر

در ششمین روز از دهه مبارک فجر سد کوهبرد شهرستان کهگیلویه با حضور نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، استاندار و دیگر مسئولان استانی یه بهره‌برداری رسید.

اشتراک گذاری
06 February 2024
کد مطلب : 142682

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس ، در ششمین روز از دهه مبارکه فجر در شهرستان کهگیلویه میزبان وزیر جهاد کشاورزی شد و به قصد افتتاح سد کوه برد در حاشیه جنوبی شهر دهدشت سفر کرد. 

حمزه محقق زاده، فرماندار کهکیلویه از دو سد کوهبرد و سرپری به عنوان دو پروژه در حوزه کشاورزی شهرستان کهگیلویه نام برد. 

 

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه دو تای این سد سرجمع ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی را زیر کشت می‌برد، گفت: سد سرپری علاوه بر کاربرد کشاورزی با هدف گردشگری هم راه‌اندازی شد که بالغ بر ۶۰ درصد پیشرفت دارد

وی ادامه داد: سد کوه برد در مرحله تاج گذاری قرار دارد که ۱۰۰ درصد به بهره‌برداری رسیده اما نیازمند حمایت‌ها و کمک‌های ویژه در خصوص سطح زیر کشت و انتقال آب به دشت‌های زیر ۱۰۰ است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیازمند این سد هستیم که علاوه بر آن دیونی هم دارد که باید پرداخت شود.

محقق‌زاده بیان کرد: سد سرپری هم بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد که پیش بینی می‌کنیم سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد پ زمین‌های زیر کشت آن هم شبکه گذاری و روان آبی که به سمت دشت‌ها و زمین‌های کشاورزی می‌رود باید در دستور کار برنامه و بودجه قرار بگیرد که امیدوار هستیم با تلاش‌هایی که در دو سال گذشته در طول دولت محترم به ما کمک کنند

وی خاطرنشان کرد: ما هم پیگیر هستیم که تا پایان دولت محترم این دو پروژه به حد مطلوب و تکمیل برسد.

 

فرماندار کهگیلویه ضمن قدردانی از پیمانکار سد شهید دلنسب کوهبرد احسان تابش نژاد گفت: امیدواریم مطالبات مردم و پیمانکار پرداخت شود.

پایان پیام/


این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *