آخرین اخبار

چالش طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد/ تدبیر مسئولان چیست؟

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای رفع چالش‌های طرح نهضت ملی مسکن تدابیری اتخاذ شده است.

اشتراک گذاری
19 October 2022
کد مطلب : 111842

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس ، با روی کار آمدن دولت سیزدهم و اعلام برنامه‌ها ساخت یک میلیون مسکن در سال اول دولت در دستور کار قرار گرفت که در طول چهار سال دولت ۴ میلیون مسکن احداث شود.

سهم کهگیلویه و بویراحمد در طرح مهم دولت سیزدهم ۴۰ هزار واحد مسکونی است یعنی هر سال ۱۰ هزار واحد احداث شود.

کلنگ طرح نهضت ملی مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد به زمین زده شد اما مشکل نبود زمین به ویژه در مرکز استان که بیشترین جمعیت استان را در خود جای داده چالش جدی پیش‌روی این طرح داده است.

کیامرث حاجی‌زاده در خصوص چالش‌های طرح نهضت ملی مسکن گفت: یکی از چالش‌ها در حوزه مسکن نبود زمین است که در شهرهای یاسوج، باشت و سی‌سخت با چنین مشکلی مواجه هستیم.

معاون هماهنگ امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سهمیه استان در سال اول دولت سیزدهم ۱۰ هزار واحد بوده که کار ساخت ۷ هزار واحد آغاز شده، مشکل اصلی در مرکز استان است و تاکنون ۷۰۰ واحد در مرکز استان شروع شده است.

وی بیان کرد: در طرح جامع، زمینی که به عنوان منابع ملی قابلیت واگذاری داشته باشد وجود ندارد و زمین‌ها همه کشاورزی است.

وی ادامه داد: قرار شد سازمان ملی مسکن و وزارت راه و شهرسازی به ما کمک کنند و خرید زمین را انجام دهند اما زمانی که صاحبان زمین متوجه این موضوع شدند قیمت‌ها را افزایش دادند.

حاجی‌زاده عنوان کرد: برای رفع این مشکل طرح‌هایی در دستور کار داریم و در حال مطالعه آنها برای مرکز استان هستیم و قطعا ایثارگران در اولویت طرح نهضت ملی مسکن هستند. قرار شد ادارات زمین‌های مازاد خود را برای ساخت مسکن با اولویت کارمندان و ایثارگران واگذار کنند.

معاون استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اداراتی که زمین‌های مازاد خود را واگذار کنند تسهیلات بلاعوض دریافت می‌کند، اداراتی هم که زمین دارند اما کاربری مسکونی ندارد برای ساخت مسکن خانواده شهدا تغییر کاربری داده می‌شود، ضمن اینکه تا حدودی این مشکل در سی‌سخت مرتفع شده است.

انتهای پیام/


این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *