آخرین اخبار

تکرار اشتباهات

در خبرها آمده بود خلیقه خلقی پور مسئول هماهنگی ستاد‌های مردمی «حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی» در استان کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد انتصاباتی دولت در استان گلایه و انتقاد کرده و گفته “دخالت مستقیم نمایندگان اصول مدیریتی استان را دچار تزلزل کرده است”. انتقاد بجا و واردی است،باید گفت دولت رئیسی در بحث انتصابات استانی […]

اشتراک گذاری
02 August 2022
نویسنده : احسان دری
منبع : پایگاه خبری 19 آبان
کد مطلب : 105241

در خبرها آمده بود خلیقه خلقی پور مسئول هماهنگی ستاد‌های مردمی «حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی» در استان کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد انتصاباتی دولت در استان گلایه و انتقاد کرده و گفته “دخالت مستقیم نمایندگان اصول مدیریتی استان را دچار تزلزل کرده است”.

انتقاد بجا و واردی است،باید گفت دولت رئیسی در بحث انتصابات استانی همان راه بن بستی را رفت که دولت روحانی رفته بود.

روسای جمهور و دولت ها با کمک، تلاش ها و کار تشکیلاتی و میدانی طیف ها و جریانات همفکر خود در سراسر کشور به پیروزی می رسند،انتظار این گروه ها که از افراد قوی جبهه خود برخوردار بوده این است که دولت دغدغه ها و پیشنهادات جمعی آنان خصوصا در بحث انتصابات را جدی بگیرد اما آنچه در دولت روحانی و رئیسی رخ داده این است که پس از روی کار آمدن دولت ها این نمایندگان مجلس بوده که همه چیز را به نفع خود مصادره و جریان اصولگرایی و اصلاحات استان که نقش مهمی در پیروزی و روی کار آمدن روحانی و رئیسی داشته اند را به حاشیه زده اند.

در دولت روحانی جبهه اصلاحات استان در بحث انتخاب استاندار و مدیران نگاه دیگری داشتند اما دولت نظر وخواست سه نماینده وقت مجلس را برگزید،نتیجه این تصمیم ناپخته دولت، روی کار آمدن استانداران و مدیرانی شد که گاه با گفتمان خود دولت زاویه داشتند و عملکرد و کارنامه ضعیفی نه تنها در استان ما که دیگر استان ها به ثبت رسید.سه نماینده مجلس چه تخصص و سوادی دارند که همه مدیران را انتخاب کنند؟ چرا دولت ها در برابر نمایندگان وا می دهند؟ غیر از این است که دولت خود دست به تضعیف خود می زند.

امروز هم وضع همان است،دولت سیزدهم هم تحت نفوذ نمایندگان انتصابات خود را چینش کرده است که چنگی به دل نمی زند و بعید است عملکرد بهتری نسبت به قبل رقم بخورد.

نمی دانم چرا دولت پشت نیروهای فکری خود،آنان که نسبت به نمایندگان دلسوزتر به دولت هستند را خالی می کند،سه سال دیگر موقع انتخابات باز نیازمند همان جریانات و نیروهای فکری است،البته شاید در انتخابات بعد دیگر هیچ رقیبی برای آقای رئیسی در نظر گرفته نشود و او مطمئن تر از دور قبل رییس جمهور باقی بماند و نیازی به همراهی و حتی رآی کسی نداشته باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *