آخرین اخبار

گچساران و باشت نیازمند بازیگران و گفتمان جدید

سکانس و دیالوگی در سریال مختارنامه که وجود دارد که گفته میشود “کوفه مدعیان قلدری دارد”،حکایت گچساران و باشت خودمان است که از دیرباز تاکنون مدعیان قلدر و گردن کلفتی داشته است. هر کدام سودای نشستن بر کرسی دارالحکومه را دارند ،هر که هم می نشیند باقی برای پایین کشاندنش دست به هر غوغایی می […]

اشتراک گذاری
18 July 2022
نویسنده : محمد حسینی
منبع : پایگاه خبری۱۹ آبان
کد مطلب : 104193

سکانس و دیالوگی در سریال مختارنامه که وجود دارد که گفته میشود “کوفه مدعیان قلدری دارد”،حکایت گچساران و باشت خودمان است که از دیرباز تاکنون مدعیان قلدر و گردن کلفتی داشته است. هر کدام سودای نشستن بر کرسی دارالحکومه را دارند ،هر که هم می نشیند باقی برای پایین کشاندنش دست به هر غوغایی می زند.. در این فضا خیلی ها که اهل زد و بند و چسبیدن به خواص سیاسی نبوه سوختند و زندگی شان و ظرفیت و امیدهایشان تباه شد. زمانه،زمانه پاچه گیران و پاچه خواران شد،هر که در این دو دسته بود به نام و نانی رسید،البته مدعیان جدید هم راه متفاوتی نرفته اند،گمان نکنند در همین مدت کم کارنامه درخشان داشته اند .

بخواهیم همه عقب ماندگی های این حوزه را از چشم چند نفر ببینیم هم درست نیست (اما آنها همگی باید برای همیشه بروند)زیرا دولت ها هم مقصر بوده اند.. اما برای عبور از این فضا چه باید کرد؟ قطعا بازیگران تازه ای لازم است،بازیگرانی با گفتمانی نو،جریانات اصیل می بایست ورود کنند اگر نهادها بگذارند و خودشان هم بتوانند تحت تاثیر نفوذی های مدعیان قلدر خود را حفظ کنند..جامعه هم باید بدانند و به این باور برسند که لازم است فضای نویی ساخت و انسان های شایسته را دنبال کرد و بازی نخورند

معارفه مدیر جدید توزیع برق شهرستان گچساران خشم طیف حامی نماینده گچساران و باشت را برانگیخت تا جایی که سید قدرت الله حسینی دست به قلم شد تا با کنایه زدن به برادرش و همچنین انتقاد شدید از معتمدی مدیرعامل برق استان،از استاندار برکناری مدیرعامل را بخواهد.

این دومین بار است که حسینی نارضایتی خودش از اتفاقات استان(انتصابات) و عملکرد نامطلوب نماینده(برادرش) را علنی جار می زند،در یک سال اخیر معادلات استانی به سمتی رفته و این تصور شکل گرفته که سهم گچساران بسیار کمرنگ و بی فروغ شده و کار به جایی رسیده که حتی در حوزه انتخابیه هم برخی مدیریت ها خارج از اراده جریان حاکم توزیع می شود.

شاید نامه های سیدقدرت ناخواسته مهر تاییدی بر این ادعای منتقدان باشد که عزت گچساران خدشه دار گردیده و حتی به مرحله تحقیرآمیز رسیده است و چه بسا حسینی با این مخالفت نشان دادن ها این جمله را متوجه خود کند” این نتیجه آشی است که خود پخته اید”

اما تحلیل های دیگری هم می توان از ورود علنی حسینی به اتفاقات داشت،برخی ها این ورود کردن ها را ورود انتخاباتی تلقی کرده و معتقد هستند حسینی با چنین مواضعی خود را جدا کرده و می خواهد این پیام را داده باشد که اگر او می بود قطعا عملکرد متفاوت تری رقم میخورد وچه بسا حسینی در دل بگوید کاش بودم تا بشقابی هم روانه صورت معتمدی می کردم.

اما در خصوص نماینده فعلی،او بشدت تحت فشار و تنها است،چه ازخودی و چه طیف منتقد و و این قبیل نامه های انتقادی چهره ها خطاب به سیدناصر یعنی ایشان آن اقتدار لازم را نتوانسته از خود به نمایش بگذارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *