آخرین اخبار

نامه‌ی جریان مردمی عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی درخصوص طرحِ شفافیت آراء نمایندگان

جریان مردمی عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد، طی نامه‌ای خطاب به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، از ضرورتِ همراهی این نمایندگان برای تصویبِ طرحِ شفافیت آراء نمایندگان گفت. متن این نامه به شرح زیر است؛ “بسم الله الرحمن الرحیم” نمایندگان مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی؛ حجت‌الاسلام سیدمحمد موحد و […]

اشتراک گذاری
05 February 2021
کد مطلب : 58970

جریان مردمی عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد، طی نامه‌ای خطاب به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، از ضرورتِ همراهی این نمایندگان برای تصویبِ طرحِ شفافیت آراء نمایندگان گفت. متن این نامه به شرح زیر است؛
“بسم الله الرحمن الرحیم”
نمایندگان مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی؛
حجت‌الاسلام سیدمحمد موحد و دکتر مهدی روشنفکر
سلام‌علیکم
همان‌گونه که مستحضرید اصل و ضرورتی تحتِ عنوان “شفافیت”، مسئله‌ای نیست که به تازگی به ادبیاتِ حکمرانی در نظام اسلامی وارد شده باشد، بلکه این عنوان دارای مبنا و پیشینه‌ای است و حضرت امیر(ع) آن را به ما آموخته و تاکید داشتند که “حق شما بر من این است که امری را از شما پنهان ندارم مگر مواردی که مربوط به اسرار جنگ باشد”. در همین راستا رهبر معظم انقلاب نیز در تاریخ ۱۳۹۷/۷/۲۳ به صراحت اعلام نمودند که “بجز مسائل امنیتی، نظامی و اموری که با دشمن مقابله داریم، مسئولان در سایر مسائلِ عمومی نباید هیچ رازی را از مردم پنهان کنند.”
حال باید پرسید که وکلای ملت در مجلسی که عصاره‌ی فضائل همان ملت است و به نام مجلسِ انقلابی مزین گشته، آن هم‌ در نظام جمهوری اسلامی که استقلال و آزادی را در سایه‌ی جمهوریت مستقر کرده، با چه ادله و مبنایی در دهه‌ی فجری که سالگرد سرنگونی نظام ستم‌شاهی و استقرار نظام مردم‌سالاری دینی‌ست، دست رد بر یکی از ابتدایی‌ترین و بدیهی‌ترین حقوق ملت زده و کلیات طرح شفافیت آراء نمایندگان را رد کرده‌ است؟!
آیا آن دسته از نمایندگانی که با تصویب این طرح مخالفت کرده‌اند، با این عملِ خود به دنبال انتقال این پیام به جامعه هستند که بگویند؛ فهم، دلسوزی و قدرتِ تحلیل و تفسیرشان نسبت به حکمرانی و اداره‌ی جامعه‌ی اسلامی از حضرت امیر(ع) و رهبر معظم انقلاب بیشتر است؟!
چگونه است که امامین انقلاب، همیشه اصلِ جمهوریتِ نظام را در عمل پاس داشته و مواضع خود را به انحاء مختلف با مردم درمیان گذاشته و هیچ‌گاه مردم را نامحرم ندانسته‌اند، اما اینک برخی از نمایندگان مجلس یازدهم که عنوان انقلابی را بر تارک خود دارد به خود حق می‌دهند که نقش دایه‌ی دلسوزتر از مادر را بازی کرده و حق ملت را به زیر پا بگذارند؟!
آقایان؛
حتما مستحضرید که طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس، مقدمه‌ای‌ست برای رسیدن به یک تحول بنیادی و اساسی در مناسبات قدرت که منتج به اصلاحات اساسی در برخی ساختارهای معیوب خواهد شد، و همچنین پرده از روابط مبهم، مشکوک و پیچیده‌ی نمایندگان با یکدیگر، با دولتمردان، با صاحب‌منصبان، با صاحبان سرمایه و… برخواهد داشت و خودبه‌خود از بروز فسادهای خرد و کلان در سطوح بالای حاکمیتی پیشگیری خواهد نمود.
حال، با مقدمه‌ای که ذکر شد باید گفت که امروز مطالبه‌ی جریان ‌مردمی عدالتخواه استان که برخاسته از متن مردم انقلابی استان است از شما این خواهد بود که؛ موضع خود را به صراحت درباره‌ی این طرح اعلام نمایید. مردمی که شما را به عنوان وکیل خود انتخاب کرده و به خانه‌ی ملت فرستاده‌اند حق دارند که بدانند موضعِ وکلایشان در روز ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ نسبت به طرح شفافیت آراء، و همچنین درخواستِ به رای گذاشتن مجدد این طرح که توسط تعدادی از نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده، چه بوده است.
مردم‌ از شما حکمرانی در جزئی‌ترین مسائلِ حوزه‌های انتخابیه‌ی خود را نمی‌خواهند، بلکه تلاش برای ایجاد تحولاتِ اساسی در مناسباتِ قدرت را می‌خواهند. القصه و در یک کلام؛ مردم از شما مطالبه‌ی همراهی برای تصویب طرح شفافیت که مقدمه‌ای برای نیل به تحقق عدالت است را دارند و به کمتر از این راضی نمی‌شوند. بی‌صبرانه منتظر پاسخ شما درباره‌ی این مهم‌ هستیم و ذره‌ای از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم.
او خواهد آمد..
به امید ظهور عدالت‌گستر گیتی
«جریان مردمی عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد»

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *