آخرین اخبار

شهرستان گچساران می تواند به لحاظ علمی به حد بالایی در کهگیلویه و بویراحمد برسد

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری شهرستان گچساران با مدرک تحصیلی کاردانی در رشته سیاسی گفت: چنانچه انصاف و عدالت برقرار شده، مسائل قومی و قبیله ای نباشد و حمایت های لازم نیز انجام شود این شهرستان می تواند به لحاظ علمی به حد بالایی در کهگیلویه و بویراحمد برسد. الله بخش بخشایی در گفت […]

اشتراک گذاری
06 February 2021
کد مطلب : 59031

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری شهرستان گچساران با مدرک تحصیلی کاردانی در رشته سیاسی گفت: چنانچه انصاف و عدالت برقرار شده، مسائل قومی و قبیله ای نباشد و حمایت های لازم نیز انجام شود این شهرستان می تواند به لحاظ علمی به حد بالایی در کهگیلویه و بویراحمد برسد.

الله بخش بخشایی در گفت و گو با خبرگزاری علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مدت همکاری اینجانب با سازمان بسیج علمی شهرستان گچساران ۲ سال و یک ماه است. 

وی افزود: سازمان بسیج علمی شهرستان گچساران از دی ماه سال ۱۳۹۷ راه اندازی شد و فعالیت خود را آغاز کرد.   

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری شهرستان گچساران بیان کرد: این سازمان با شاخه های دیگر بسیج متفاوت بوده و از جمله این تفاوت ها می توان به شناسایی نخبگان و استعدادهای درخشان آنها، راه اندازی خانه نخبگان برای ساماندهی طرح ها و ایده های آنان و اجرای پروژه نظرسنجی علمی و پژوهشی اشاره کرد. 

بخشایی عنوان کرد: حوزه های فعالیت سازمان بسیج علمی شهرستان گچساران شامل ایجاد انگیزه بین اعضای پایگاه های بسبج است به طوری که از امسال در پایگاه های این شهرستان در مساجد و محلات شهرها و روستاها گروه های علمی و پژوهشی تشکیل شده و اعضای عادی و فعال بسیجی بسته به رشته تحصیلی آنها شناسایی و جذب بسیج علمی می شوند. 

وی ابراز داشت: یکی از مهمترین اقدام ها و دستاوردهای سازمان بسیج علمی شهرستان گچساران شناسایی نخبگان بسیجی و غیربسیجی در زمینه های گوناگون و با رشته ها و میزان تحصیلات مختلف است. 

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری شهرستان گچساران گفت: برنامه مهم این سازمان در ایام الله دهه فجر امسال تجلیل از پژوهشگران شهرستان بوده است. 

بخشایی اظهار داشت: در شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد از جمله گچساران هنوز نخبگان بسیجی همچون نخبگان دیگر اقشار به طور شایسته شناسایی نشده اند و باید به مرور زمان این کار مهم انجام شود. 

وی افزود: ایام الله دهه فجر هر سال زمان یادآوری و بازگو کردن خاطرات شیرین بهمن ماه ۱۳۵۷ است و این خاطرات نباید به دست  فراموشی سپرده شوند و انقلاب اسلامی نیز به برکت خون شهدا تا همیشه برقرار می ماند. 

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری شهرستان گچساران بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شهر گچساران به دلیل داشتن منابع نفتی و وجود شرکت بهره برداری نفت و گاز مهاجرپذیر بوده و افراد زیادی از ساکنان آن در سطح علمی بالایی بودند و این روند با گذشت سال ها نیز افزایش یافته است. 

بخشایی عنوان کرد: هم اینک نیز شهرستان گچساران به لحاظ علمی تا حد قابل ملاحظه ای بالاتر از دیگر مناطق کهگیلویه و بویراحمد است. 

وی ابراز داشت: قبل از انقلاب افرادی که در کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه شهرستان گچساران دنبال کسب علم و دانش بودند عازم خارج از کشور شده و استعدادها و توانمندی های علمی آنان نیز در دیگر نقاط جهان مورد استفاده قرار می گرفت. 

بخشایی گفت: امروزه به برکت نظام و انقلاب بسیاری از افراد در کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهرستان گچساران برای ادامه تحصیل از ایران خارج نمی شوند بلکه داخل کشور مانده و خدمت می کنند. 

وی اظهار داشت: در ۴۲ سال گذشته شاگردان زیادی در دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه شهرستان گچساران تربیت شده اند و امروزه نیز منشأ خدمات ارزنده ای هستند. 

انتهای پیام/

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *