آخرین اخبار
اشتراک گذاری
21 March 2020
کد مطلب : 51443

 

ایمان شکیب خواه
کارشناس بهداشت و‌ درمان در حوادث

امشب(۲۹ اسفند) اخبار استانی شبکه دنا اعلام کردند که استان ما کمترین آمار مبتلا به ویروس کرونا را دارد! در حالی که از لحاظ علم بهداشت و اپیدمیولوژی تعداد بیمار به خودی خود باعت اعلام نتیجه و مقایسه نمی شود بلکه شاخصی بنام “میزان شیوع بیماری” تعریف می شود که عبارت است از تعداد افراد مبتلای موجود در جمعیت در زمان مشخص، تقسیم بر تعداد افراد جمعیت در آن زمان، یعنی اینکه چه نسبتی از جمعیت در آن زمان، به بیماری مبتلا هستند؟ که این میزان در استان کهگیلویه و بویراحمد فعلا ۰٫۰۸۴ است و در مقایسه با چند استان میزان شیوع بالاتری دارد.
بدتر از آن شاخص “میزان بروز بیماری” است که عبارت است از تعداد موارد جدید بیماری که طی دوره زمانی مشخصی در جمعیت در معرض خطر ابتلا به این بیماری رخ می دهند و این شاخص در استان نسبت به سایر استان ها، هر لحظه بصورت تصاعدی و دوچندان بالا می رود.
به این شاخص ها‌؛ سردی آب و هوای استان و مدت زمان بالای زنده ماندن ویروس و همچنین کمبود امکانات و بیمارستان (یک بیمارستان) را هم اضافه کنید.
همه این عوامل، هشداری به مسؤلین استانی و مردم استان و صدالبته به مردم سایر استان ها برای عدم مسافرت به این استان است که مبادا در ایام نوروز به کهگیلویه و بویراحمد سفر کنند و عید خود را به بیماری کرونا تبدیل کنند.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *