آخرین اخبار
اشتراک گذاری
30 September 2019
کد مطلب : 45958

 رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح «هر مسجد یک حقوقدان» برای ارائه مشاوره های حقوقی به مردم به‌زودی در این استان اجرا خواهد شد.

حسن نگین تاجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس این طرح قضات و حقوقدانان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مستمر در مساجد استان اقدام به ارائه مشاوره های حقوقی به مردم می کنند.

وی افزود: مردم مناطق شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد می توانند برای مشاوره حقوقی به قضات و حقوقدانان مستقر در مساجد استان مراجعه و پس از طرح پرسش های خود پاسخ حقوقی را دریافت کنند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم از سوی رسانه های این استان و اقدام های فرهنگی گسترده از سوی متولیان امر می تواند نقش مهمی در کاهش انواع آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق در استان داشته باشد.

نگین تاجی عنوان کرد: چنانچه در کشور و کهگیلویه و بویراحمد ملاک های تعیین مهریه عقلانی و منطقی شود میزان تشکیل و بررسی پرونده های طلاق در محاکم قضایی نیز کاهش می یابد.

وی ابراز داشت: قانونگذار راهکارهایی را برای کاهش تشکیل پرونده های مهریه در محاکم قضایی تعیین و ریاست قوه قضائیه آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز به تازگی بخشنامه ای را برای خروج بدهکاران مهریه از زندان ابلاغ کرده است.

نگین تاجی گفت: به منظور آسیب شناسی آرای قضایی در ۲ بخش حقوقی و کیفری کارگروه هایی در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تشکیل و فعال شده است.

وی اظهار داشت: پس از آسیب شناسی آرای قضایی صادره از سوی قضات کهگیلویه و بویراحمد نکات مورد نظر هر ۶ ماه یکبار برای قاضی ارسال می شود.

نگین تاجی افزود: هدف از این اقدام پی بردن قضات کهگیلویه و بویراحمد به آسیب های احتمالی موجود در برخی آرای قضایی صادره از سوی آنان است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *