آخرین اخبار

علل بیکاری تاریخی استان از کجاست؟

نشست خبری رئیس اتاق ایران، اتاق تعاون و اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه در اتاق تعاون استان برگزار شد.

اشتراک گذاری
17 November 2016
کد مطلب : 3285

در ابتدای این نشست بهمن عبدالهی ضمن بیان وضعیت تعاونی های استان بیان داشت: متاسفانه اتاق تعاون استان کاملا در حاشیه بود و هیچ نقش و اثری در تصمیمات استانی ایفا نمی کرد.

 وی بیان داشت: هرچند استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر تشکیل تعاونی ها و افراد تحت پوشش در رتبه خوبی است اما متاسفانه بخش زیادی از آنها هیچ عملکردی ندارند و غیر فعال شده اند.

عبدالهی گفت: ما الان از ظرفیت یک کارآفرین برتر ملی و استانی  در اداره اتاق تعاون بهره گرفتیم و با شناختی که داریم اطمینان داریم آقای باقری مشکلات را به خوبی گره گشایی خواهد کرد.

SONY DSC

وی در ادامه از برنامه هایش برای تجهیز اتاق استان و کمک های حداکثری برای فعال شدن و نقش آفرینی هرچه سریع تر اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: اتاق تعاون از اعضای صاحب رای در شورای اقتصاد، پول، توسعه و سرمایه گذاری است و نقش پر رنگ و اثری ۲۵ درصدی بر توسعه و سرمایه گذاری در معادلات اقتصادی کشور دارد اما در استان به دلیل ضعف گذشته این توان و اهمیت اتاق به جامعه و سازمان ها به خوبی منعکس نشده است و دارای یک رکود محسوس بوده است.

وی در پاسخ خبرنگار بویرنیوز مبنی بر مهم ترین برنامه ها رئیس اتاق ایران برای خروج تعاونی ها و اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد از رکود بیان کرد: رسیدگی به وضعیت قانونی تعاونی ها، احیاء و فعال کردن تعاونی های راکد و نیمه فعالی که توانایی بازکشت به چرخه اقتصادی را دارند و تزریق اعتبار برای تحرک به تعاونی ها را به عنوان سه اولویت مهم و اساسی خود می دانیم.

عبدالهی خاطر نشان کرد: برنامه هایی تدارک دیده ایم که درآینده نزدیک اتاق تعان این استان را به محوریت و مرکزی برای اتاق های جنوب غرب کشور بدل کنیم و در این راستا به کمک و همراهی استاندار نیاز داریم.

taavon-22

گفتنی است پیش از این در دیدار روسای اتاق های تعاون کشور و استان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد از لزوم حمایت همه سازمان ها برای قرار گیری اتاق در جایگاه حقیقی اش تاکید شد.

عبدالهی با اشاره به جایگاه اتاق تعاون در اشتغال و توسعه اقتصادی استان ها، گفت: حضور باقری بعنوان کارآفرین ملی قطع به یقین به وضع جاری تعاونی ها کمک می کند و ما هم از تمام توان از ایشان حمایت میکنیم.

موسی خادمی با اعلام آمادگی برای کمک به پویایی و نقش آفرینی اتاق تعاون استان، تصریح کرد: برای راه اندازی و توسعه اتاق تعاون بنده و همه سازمان های استان از هیچ کمکی دریغ نمیکنیم و امید داریم نام اسن سازمان در ادامه بیش از پیش به گوش برسد.

وی گفت: البته باید اذعان کنم استان ما استانی اقتصادی نیست و از ظرفیت های صنعتی قابل قبولی برخوردار نیست اما در عوض تشکل هایی از جمله اتاق بازرگانی و تعاون، سندیکای پیمانکاری و … داریم که اتفاقا مطالبه گری خوبی هم داشته اند  از ظرفیت های کشوری هم بهره برده اند.

خادمی گفت: تعاونی های استان آنطور که باید فعال نیست و باید با مشارکت همه سازمان ها و تشکل های مرتبط به آنها رونق داد و لازم است با نگاه ویژه اتاق تعاون کشور حتی از تجمیع سرمایه هایشان برای این استان بهره گرفت.

لهراسب باقری نیز بیان کرد: در صورت تعیین تکلیف زمین برای ساخت و ساز اتاق تعاون آمادگی کامل را داریم و اتاق تعاون کشور آماده قبول تمامی هزینه ها را دارد.

taavon-10

رئیس اتاق استان گفت: کهگیلویه و بویراحمد شرایط و ظرفیت های خوبی دارد و ما به عنوان تعاون بخشی از این ظرفیت را فعال و به توسعه استان کمک خواهیم کرد و در آینده نزدیک با احداث ساختمان جدید این نهاد محوریت و مرکزیت خوبی در جنوب کشور خواهیم بود.

باقری گفت: برای بهبود وضع سازمان برنامه های نوینی داریم و در ادامه با استفاده از ظرفیت مسئولان کشوری و برخی وزرا اثرگذاری و نقش آفرینی اتاق تعاون استان را به جایگاه اصلی اش خواهیم رساند و باید گفت متاسفانه در همه دنیا وکشور تعاونی های خرد به عنوان پادزهری قوی برای رفع بیکاری استفاده شده و نسخه شفابخشی است اما این مساله در استان مغفول مانده است.

 13950826001240_photol

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *