آخرین اخبار

“زمزمه‌های زیر پوستی بر علیه تاجگردون در شورای ترافیک باشت”

جناب اقای دکترتاجگردون. جناب اقای حسینی فرماندار محترم شهرستان باشت مقامات بزرگوار شورای ترافیک شهر باشت قبل از اتفاق ناگواری مانع از طرح ترافیک شورای شهر باشت شوید. چند روزی می‌شود که شورای ترافیک شهر باشت اقدام به یک طرفه نمودن تنها خیابان شهر باشت نموده است. دراینکه شرایط فعلی تنها خیابان اصلی باشت دارای […]

اشتراک گذاری
01 October 2016
کد مطلب : 1472

جناب اقای دکترتاجگردون. جناب اقای حسینی فرماندار محترم شهرستان باشت مقامات بزرگوار شورای ترافیک شهر باشت قبل از اتفاق ناگواری مانع از طرح ترافیک شورای شهر باشت شوید.

حسینی ده بزرگ

چند روزی می‌شود که شورای ترافیک شهر باشت اقدام به یک طرفه نمودن تنها خیابان شهر باشت نموده است.
دراینکه شرایط فعلی تنها خیابان اصلی باشت دارای اشکالات فراوانی است شکی نیست واگردرحال حاضر فکری بحال وضعیت ان نگردد قطعا در چندسال اینده وضعیت ان بحرانی خواهد گردید.
درحال حاضر از لحاظ شرایط ترافیکی وضعیت ان بگونه‌ای نیست. که بحران زا باشد. و قطعا می‌توان بر روال فعلی تا یکی دوسال دیگر ادامه داد اما در دراز مدت باید چاره‌ای اساسی برای ان اندیشه شود.
اما طرح فعلی دارای اشکالات متعددی است که باید مانع ازادامه ان گردید. که حقیر برای ان طرح وبرنامه‌ای دارم انشاالله در صورت کار‌شناسی شدن این طرح ترتیب اثر داده شود.
دردهه هفتاددقرار بود که شهرداری ازطریق منابع استانی و بعضا ملی با قیمت کار‌شناسی مبلغی به مالکین مغازه‌های خیابان اصلی شهر بدهد و انان چندمتری عقب نشینی داشته باشند. در اکثر نقاط شهر این طرح عملی گردید والان بار ترافیکی کمتری دارد ولی درچند نقطه مالکین همکاری لازم را نداشتند و اطلاع واگاهی ندارم که ایا امور حقوقی شهرداری در این زمینه اقدامات قضایی لازم را مبذول داشته‌اند یاخیر؟
قطعا در دراز مدت باید همه تلاش مسوولین شهر باشت فکری اساسی برای دوطرفه ماندن این خیابان باشد. و برای برون رفت از وضعیت فعلی جناب دکتر تاجگردون می‌توانند همانند بافت فرسوده گچساران خواهان بودجه‌ای از، طرح‌های استانی وملی برای این امرداشته باشند. و قطعا این عمل بسیار اسان‌تر ازبافت فرسوده گچساران می‌باشد.

dsc07592
بارترافیک در شهر باشت در یک مساحت پانصد تا ششصدمتری می‌باشد که برای اجرایی نمودن این طرح کمتر از صد مالک (یک طرف خیابان) وجود دارد. در نتیجه با اوردن بودجه‌ای مناسب می‌توان این طرح را اجرایی نمود.
طرح دیگری که می‌تواند جایگزین باشد اینکه در دونقطه از شهر باشت پارکینگ‌های مناسبی ساخته گردد تا بار ترافیک شهر برداشته شود. و برای اینکار در حال حاضر زمینی مناسب در قلب شهر باشت وجود دارد، که می‌توان با خریداری یک سوم از این زمین این خواسته براورده گردد. (زمین جنب بانک تجارت).
راه حل دیگر ساختن روگذر هوایی برای یکی از مسیرهای رفت یا برگشت شهر در‌‌ همان ششصدمتری که بارترافیکی دارد. قطعا طرح روگذرمیتواند جایگزینی مناسب برای طرح فعلی باشد. اگر روزی با این طرح موافقت شد. پیمانکار ان را از اصفهان بیاورید تا مساله زیرگذرگچساران تکرار نگردد.
در کوتاه مدت بجای یک طرفه نمودن خیابان اصلی شهر در طول ۲۴ساعت می‌توان ان را در طول فقط چند ساعت در صورت ضرورت یک طرفه نمود. هرچند که حقیر معتقدم درحال حاضر نیازی به اینکار هم نمی‌باشد و شهر باشت اگر تایمر گوشی یا ساعت خود را روشن کنیم در بد‌ترین حالت بیش از سه دقیقه یک ماشین در ترفیک شهر باشت توقف نخواهد داشت.

اما باید برای سالیان اینده فکر اساسی نمود که چند راهکار ان را مطرح نمودم.

اما معایب طرح فعلی؛

برای طرح فعلی انچنان که بایدکار علمی وکار‌شناسی صورت نگرفته است و مقدمات و زیر ساختهای ان تعریف نگردیده است.
و به نوعی اشوب و هرج ومرج را می‌توان مشاهده نمود. کوچه‌های باریک تبدیل به خیابان گردیده‌اند. و بعضا رانندگان جوان با سرعت غیرمجاز در این کوچه‌ها در حال تردد می‌باشند. ومشاهده می‌گردد که در کوچه‌های تنگ باریک ساکنین این کوچه‌ها باسنگ راه بندان بوجود می‌اورند. که اختلافاتی گزارش شده است و یا کودکانی که سرگرمی انان فقط بازی‌های کودکانه در درون این کوچه‌ها می‌باشد چه بسا خدای ناکرده اتفاقی برای انان روی دهد که فردا پشیمانی ان برای همه ما باشد. و با ریختن قطره خونی این مساله که از راههای دیگر قابل حل می‌باشد به مساله‌ای امنیتی تبدیل گردد.
اما چرا جناب دکتر تاجگردون رابه همراه مقامات اجرایی مخاطب قرار دادم.
قطعا حقیر اشنایی کوچکی از وظایف نمایندگی دارم و این مساله در مجموعه وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی نمی‌باشد.
وقطعا وظایف دکتر تاجگردون از نود درصد نمایندگان مجلس بیشتر است.
اما اگر ایشان را مخاطب قرار دادم. به سه دلیل بوده است.

اول؛ اینکه قطعا مسوولین شهر باشت بشکل ویژه به عنوان یک شهروند باشتی مطالب اقای تاجگردون را می‌شوند و بعضا اطاعت امر دارند. لذا توقع می‌رود که از میزان نفوذ خود استفاده بهینه را بعنوان یک شهروند باشتی داشته باشند.
دوم؛ قطعا ایشان می‌توانند بودجه کافی را از طرحهای استانی و ملی برای طرح‌های ارایه شده که ذکر ان گفته شد از دستگاههای دولتی مطالبه نمایند.
نکته سوم که از نظر حقیراز همه مهم‌تر می‌باشد این است که زمزمه‌های زیر پوستی درسطح شهر می‌باشد. که این طرح فقط بخاطر فروش زمین‌های چند لیدر حضرتعالی به قیمت چند برابر فعلی آن به این شکل ضربتی شکل گرفته است. و چه بسا با اهمال کاری راننده‌ای خون کودکی به زمین بریزد. انگاه این مسایل دیگر زیر پوست شهر نمی‌ماند. و چه بسا مقصر اصلی در این کار را اول شخص دکتر تاجگردون بدانند.
در هرحال گفتنی‌هایی که احساس می‌کردیم درست است را گفتیم. و انچه را که فکر می‌کردیم صحیح است را بیان نمودیم.
هرچند که از لحاظ منافع فردی حقیردر نزدیکی یکی از این خیابان‌های هشت متری نوظهور تکه زمینی دارم. که با طرح فعلی قطعا ارزش افزوده ان دو برابر خواهد شد. اما منافع جمع را برمنافع فردی خودم ارجح می‌دانم.

انشاالله انچه که سبب خیر دنیا و اخرت است مسوولین محترم‌‌ همان را انجام دهند.
الهی چنان کن سرانجام کار/توخشنودگردی و ما رستگار.
*کوچک همه دوستان و سروان عزیز

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *