آخرین اخبار

کهگیلویه و بویراحمد مهیای سفر دور دوم دولت/ احمدزاده؛ مدیران بسته‌ کامل فرهنگی ارائه دهند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اگر در حوزه فرهنگی خوب کار کنیم بخشی از معضلات فرهنگی حل می‌شود بر ارائه بسته کامل فرهنگی در همه حوزه‌ها برای سفر دور دوم دولت تاکید کرد.

اشتراک گذاری
19 March 2023
کد مطلب : 124545

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس ، کهگیلویه و بویراحمد این روزها در تدارک سفر دور دوم دولت است که بدون شک در بهار سال آینده خواهد بود.

اما مسئولان استانی برای اینکه بتوانند از این سفر نهایت بهره و استفاده را ببرند در ایام پایانی سال جلسات متعدد برگزار می‌کنند تا با برنامه‌ریزی بهتری به استقبال آیت‌الله رئیسی و وزیران دولت سیزدهم بروند.

به همین منظور روز جمعه جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان برگزار و استاندار خواهان احصاء همه نداشته و خواسته‌های استان در حوزه‌های مختلف عمرانی و اقتصادی شد.

سید علی احمدزاده شب گذشته هم با دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی جلسه داشت و خیلی سفت و سخت از آنها خواست بسته کامل فرهنگی برای دور دوم سفر دولت تهیه کنند.

 

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در دیدار استانداران با رئیس جمهور به وضعیت فرهنگی کشور و استان اشاراتی داشتم که مورد توجه آیت‌الله رئیسی قرار گرفت، گفت: اگر در حوزه فرهنگی که آسیب‌پذیر شده بتوانیم خوب کار کنیم بخش عظیمی از معضلات فرهنگی برطرف خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سفر اول دولت به استان حوزه فرهنگی مغفول ماند و آن چنان که انتظار می‌رفت به این حوزه پرداخته نشد هر چند در متمم سفر اعتبارات فرهنگی لحاظ شد.

وی با بیان اینکه از مدیران فرهنگی می‌خواهم برای دور دوم سفر برنامه‌های سنجیده و حساب شده در حوزه کاری خود ارائه دهند، عنوان کرد: همه مدیران فرهنگی در این نشست حضور دارند لذا نباید برای تحول در حوزه زیرساخت فرهنگی چیزی از قلم بیفتد و از مبحث فرهنگی غافل شویم.

مدیران مهندسی فرهنگی را جدی بگیرند

 احمدزاده با بیان اینکه نمی‌شود در سایر استان‌ها مرکز فرهنگی یا مجتمعی باشد اما کهگیلویه و بویراحمد از داشتن این زیرساخت فرهنگی محروم باشد، افزود: مهندسی فرهنگی توسط دستگاه‌های متولی جدی گرفته شود و یک کار زیربنایی، اساسی و اصولی برای آینده فرهنگی استان ترسیم و طراحی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای مثال در حوزه ورزشی در همه زمینه‌ها تا ورزش قهرمانی، آموزش و پرورش از مدارس تا فعالیت‌های فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی از تقویت زیرساخت‌های رسانه‌‌ای تا سایر برنامه‌های فرهنگی، صدا و سیما، حوزه علمیه، دانشگاه‌ها و مسائل مربوط به جوانان و دانشگاهیان و سایر حوزه‌های فرهنگی در این طرح دیده شود.

وی با بیان اینکه در حوزه بانوان هم نیازمند کار اساسی و زیربنایی فرهنگی هستیم گفت: بسته کامل فرهنگی در همه حوزه‌ها برای طرح در سفر دور دوم دولت، ارائه شود.

 

احمدزاده با بیان اینکه از حوزه فرهنگی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی هم نباید غافل شویم، ادامه داد: هیچ دستگاه حوزه فرهنگی نباید در این طرح جا بماند و مدیران نیازمندی‌ها و خواسته‌های فرهنگی خود را به ما اعلام کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود از برگزاری جلسات کارشناسانه میان استان و نهاد ریاست جمهوری خبر داد و عنوان کرد: همه مدیران فرهنگی طرح‌های فرهنگی که قابل دفاع، دارای اثرگذاری و بازخورد برای دولت و استان باشد ارائه کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم از سفر دور دوم دولت نهایت بهره و استفاده را برای تحول در بخش فرهنگی ببریم، گفت: فرض همه دستگاه‌ها بر این باشد که سفر دولت به استان بعد از ماه مبارک رمضان خواهد بود لذا مدیران هیات‌های کارشناسی خود را بسیج کنند و طرح‌ها را آماده کنند.

وی خاطرنشان کرد: حداقل ۲۰ روز قبل از قطعی شدن سفر دولت به استان باید طرح‌های حوزه فرهنگی آماده شده باشد.

بسته ای از طرح های فرهنگی و اجتماعی برای دور دوم سفر رئیس جمهور آماده می شود

در همین خصوص سید جواد هاشمی‌مهر با بیان اینکه رئیس جمهور به مردم این استان توجه خاصی داشته و دارد، اظهار داشت: ظرفیت‌های فرهنگی استان در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان مورد توجه دولت قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: در جلساتی تخصصی و با آینده نگری طرح ها و پروژه های فرهنگی ضروری استان از سوی دستگاه های فرهنگی احصاء ، بررسی و جمع بندی می شوند و با برآورد هزینه لازم در سفر دور دوم رئیس جمهور و هیات دولت ارائه می شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت: طرح ها و پروژه‌های مهم و اثر گذار در بخش های مختلف حوزه فرهنگی تعریف و تدوین می شود که تاثیر بسزایی در این حوزه خواهد داشت.

هاشمی‌مهر مسئله فضاهای آموزشی در دانشگاه ها، فنی و حرفه ای و مدارس استان، ساختمان های کلانتری ها و پاسگاه ها که اکثرا فرسوده و قدیمی هستند، مصلی ها، حسینیه ها، ستادهای فرماندهی انتظامی در شهرستان ها را از موارد پیگیری و مطالبه در سفردور دوم آیت الله رئیسی به کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد.

 

وی پروژه های نیمه تمام و راکد و یا در دست اجرا در بخش فرهنگی، مجتمع های فرهنگی و هنری، مسکن مددجویان، موضوع پایش تصویری شهرها و همه نقاط استان، خوابگاه های متاهلی دانشجویی، اردوگاه های تفریحی، فضاهای ورزشی به خصوص خانه کشتی را از دیگر طرح های ارائه شده در سفر اعلام کرد.  

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد ساماندهی گلزار شهدا، یادمان شهدای گمنام، توسعه و گسترش اورژانس، پایگاه های بین راهی هلال احمر را از دیگر درخواستی سفر بیان کرد. 

هاشمی مهر تاکید کرد: تمام دستگاه های فرهنگی، امنیتی و انتظامی طرح ها و پروژه های پیشنهاد خود را که در کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا نیمه دوم فروردین ماه ۱۴۰۲ ارائه دهند.

انتهای پیام/


این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *