آخرین اخبار

کاهش ۱۸ رتبه ای نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد/آیا این آمار مطابق با واقعیت است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کاهش نرخ بیکاری در این استان خبر داد.

اشتراک گذاری
۲۳ آبان ۱۳۹۵
کد مطلب : 3086

مجید محنایی اظهار داشت: نرخ بیکاری در تابستان سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۳٫۹ درصد بوده که در تابستان امسال به ۱۳ درصد رسید.

وی عنوان کرد: نرخ بیکاری در استان‌های کرمانشاه ۲۰٫۳، چهار محال و بختیاری ۱۹٫۸، اصفهان ۱۷٫۴، البرز۱۵٫۴ ، خوزستان ۱۴٫۹ ، سیستان و بلوچستان ۱۳٫۸ فارس ۱۳٫۶ ، خراسان جنوبی ۱۳٫۴ ، تهران۱۳٫۳ و کهگیلویه و بویراحمد به ۱۳ درصد رسید.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از وجود ۳۲ هزار بیکار در این استان خبر داد و افزود: نرخ بیکاری در این استان در تابستان گذشته ۱۳٫۹ بوده که هم اکنون به ۱۳ درصد رسیده است و از رتبه ۲۸ کشور در فصل قبل به ۱۰ کشور رسیدیم.

محنایی در پاسخ به این سوال که برنامه مدیریت ارشد استان برای کاهش بیکاری چیست؟ گفت: برداشتن محدودیت مالی در بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری، پرداخت بخشی از سود تسهیلات توسط دولت و حمایت از سرمایه‌گذاران از جمله برنامه‌هایاولویت‎دار استان برای کاهش بیکاری، رونق تولید و اشتغال است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که برنامه استان برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی چیست؟ اظهار داشت: تاکنون با چند کشور مذاکره کردیم و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تبیین و مشوق‌های سرمایه‌گذاری از قبیل مالیات و… لحاظ می‌شود.

سوالی که معاون استاندار و دیگر مسئولان  باید به آن پاسخ دهد این است که  تغییر رتبه از ۲۸ به ۱۰ کشور بر چه مبنا و شاخص و معیارهای اشتغال زا به وقوع پیوسته است. و آیا این آمار با واقعیت عینی مطابق است؟و آیا این آمارها بویژه برای جوانانی که در منجلاب بیکاری گرفتار هستند قابل پذیرش است؟

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *