آخرین اخبار

کارگاه نقد کتاب “تفنگ پدرم بر بام های تهران ” حسن بهرامی برگزار شد

کارگاه نقد و بررسی اثر داستانی (تفنگ پدر بر بام های تهران) با حضور شاعران و داستان نویسان استان برگزار شد.

اشتراک گذاری
10 November 2016
کد مطلب : 2927

حمید صفایی از اهالی ادبیات و از منتقدین این حوزه در این کارگاه آموزشی و ادبی این اثر حسن بهرامی نویسنده گچسارانی را مورد نقد و بررسی قرار داد.
صفایی در ابتدای این کارگاه کتاب (تفنگ پدر بر بام های تهران) را از محدود آثار داستانی ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در استان خواند و گفت: تا کنون در استان ما بیشتر شاهد تولید و جمع اوری خاطرات انقلاب اسلامی و جنگ بوده ایم و اگر هم کار داستانی صورت گرفته بیشتر کوتاه و در حد محدود بوده است.
صفایی با اشاره به اینکه اثر داستانی بهرامی یک اثر رئال است اضافه کرد: این اثر در مورد یک شخصیت بومی است که داستان انقلاب را روایت می کند.
وی در ادامه در نقد کتاب (تفنگ های پدر بر بام های تهران) گفت:شخصیت پردازی خیلی خوبی در کتاب صورت گرفته است و لحن و زبان اثر بسیار محکم است.
صفایی هم چنین از نویسندگان هم استانی خواست تا به این بخش ورود کنند چرا که در این بخش سوژه های زیاد و اثرگذاری برای کار وجود دارد.
در پایان این کارگاه شرکت کنندگان به ارایه نظرات دیدگاه های خود در مورد این اثر و ادبیات انقلاب و دفاع مقدس پرداختند.
شهربانو پاک نژاد مدیر واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در پایان این کارگاه گفت: برگزاری کارگاه های ادبی و آموزشی و بررسی و تحلیل آثار شاعران و نویسندگان هم استانی از جمله برنامه های واحد آفرینش های ادبی در سال جاری می باشد.

ketab (1) ketab (2) ketab (3) ketab (4) ketab (5) ketab (6) ketab (8)

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *