آخرین اخبار

تجلی خدمت مردم گچساران به زائران اربعین حسینی+گزارش تصویری

ینجا یک معبر است، یک گذرگاه. از اینجا مردم بال و پر می گیرند برای رفتن به راهی که برخی بیش از یک سال آرزوی رفتنش را داشتند. اینجا سفید و سیاه و قوم خاصی مطرح نیست همه با هر زبان و هر گویشی نام یک ارباب را از صمیم قلب صدا می کنند. بیشترین […]

اشتراک گذاری
۲۳ آبان ۱۳۹۵
کد مطلب : 3094

ینجا یک معبر است، یک گذرگاه. از اینجا مردم بال و پر می گیرند برای رفتن به راهی که برخی بیش از یک سال آرزوی رفتنش را داشتند. اینجا سفید و سیاه و قوم خاصی مطرح نیست همه با هر زبان و هر گویشی نام یک ارباب را از صمیم قلب صدا می کنند. بیشترین کلید واژه های به کار رفته در گفت و گوی این جمعیت میلیونی، یا حسین است و کربلا.

img_1101

اینجا گچساران است که این روزها حال و هوای خاصی دارد و ترکیب خادم و زائر در آن ترکیبی از عاشقی است.

img_1095

صدای نوحه ،  شوری که وصفش جز با دیدن ممکن نیست، ایجاد کرده است. در این موکب می توانی خیل عظیم مردمی را مشاهده کنی که آمده اند تا زائر اربعین حسین بن علی باشند(ع) و ماشین های پارک شده در پارکینگ ها هم حکایت شمار چشم گیر آنهایی را دارد که قبل تر رفته اند.

img_1082
از چندین روز گذشته عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از نقاط مختلف دنیا برای حضور در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی با پای پیاده راهی این مکان مقدس می شوند تا ندای “لبیک یا حسین” میلیون ها عاشق از بین الحرمین طنین انداز شود و چشمان دنیا را به خود خیره کند.

img_1102

آنچه امسال بیش از سال های قبل در شهر به چشم می خورد برپایی موکب عزا که از دسته های متعدد عزاداری و گروه های خودجوش مردمی به عشق امام و سرور شهیدان برپا شده است.

در طول مسیر تا مرز شلمچه موکب طریقه الکربلا مستقر است. موکبی که بیابانی را به گذرگاه عاشقی تبدیل می کند.

موکب طریقه الکربلا نیز برای اولین بار برای اربعین حسینی در گچساران برپا شده و جمعی از مردم گچساران در حرکتی مردمی با استقرار در پارک نفت و جوار شهدای گمنام  مقدمات میزبانی از زائران آقا عبداله الحسین (ع) را فراهم کرده اند.

 حضور پرشور جوانان و نوجوانان و هیئتی ها در این جایگاه ها و شوق و اشتیاق آنان برای خدمت به دوستداران اهل بیت (ع) از جلوه های دیدنی در این موکب هاست.img_1052img_0970

این موکب که از عزاداران حسینی با حلیم و آش نذری و …. پذیرایی می کنند، باعث شور وصف نشدنی در جوانان شده است.

img_0949

هدف متولیان موکب تنها خدمت به دوستداران امام حسین (ع) و زائران حسینی است که با کمک های مردمی و به عشق حسین (ع) برپا شده و اداره می شود.img_1036

موسی بوستانی که در موکب عاشوراییان درحال پذیرایی از مردم بود، گفت: عشق به امام حسین (ع) و خدمت در دستگاه آن حضرت باعث می شود که ما در این جا حضور یابیم و باعث خرسندی است که جوانان و نوجوانان  برای کمک می آیند.

وی افزود: در خیمه های برپاشده، همه به عشق آقا امام حسین (ع) خدمت می کنند.

img_1006

خ ت ، پیرامون اشتیاق جوانان برای حضور در برنامه های این ایام گفت: شیعیان بر اساس شناختی که از امام حسین (ع) و اهداف عالی آن حضرت و حرکت منتهی به شهادت ایشان دارند خودجوش در عزاداری ها شرکت می کنند.

img_1031

سرهنگ محمد رمضانی مسئول هیئت رزمندگان اسلام گچساران و مسئول اجرایی موکب طریقه الکربلا  در گفتگو با خبرنما در خصوص فعالیت های این موکب اظهار داشت: موکب طریقه الکربلا  با حمایت مالی مردم گچساران که حمایت معنوی مراجع نیز پشت سر آن است برپا شده و به دستگاه دولتی خاصی وابسته نیست.img_0926img_0924

وی عنوان کرد: توزیع غذای بین زائران یکی از برنامه های این موکب است که از روزهای ابتدایی برپایی موکب روزی ۴ هزار غذا توزیع شده و امروز به ۱۰ هزار غذا نیز رسیده است.

رمضانی افزود: این موکب از ۶ کمیته تشکیل شده که شامل فرهنگی، تبلیغات و روابط عمومی، پشتیبانی، شناسایی، آمار و ارزیابی، مشارکت‌های مردمی، و کمیته خدام است.

وی با اشاره به حجم زیاد کمک‌های مردمی که جهت خدمت‌رسانی به زائران این موکب اهدا می‌شود، اظهار داشت: مقادیر زیادی کمک های مردمی که شامل : گوشت، برنج، و سایر اقلام جهت پذیرایی از این زائران و همچنین وجه نقد توسط مردم اهدا می‌شود.

img_1061img_1089img_1060img_0911 img_1059

مسئول اجرایی موکب طریقه الکربلا افزود: ما پیش بینی حضور و افزایش چشمگیر زائر را در روز اربعین داریم و اگر حضور و کمک های مردمی نبود قادر به پذیرایی از این تعداد زائر نبودیم.

وی خواستار افزایش کمکهای مردمی برای تامین نیازهای موکب شد و گفت: بیشترین نیاز ما نیاز نقدی است که باید با اطلاع رسانی های گسترده مشارکت مردم در تامین هزینه هارا افزایش دهیم چرا که درصورت افزایش کمک های نقدی، تجهیزات مورد نیاز به سرعت خریداری خواهند شد.

img_1077img_1086img_1085img_1084img_1080img_1079img_1078

دلنوشته های زوار امام حسین (ع) در دفتر خاطرات موکب طریقته اکربلای گچساران 

img_1073 img_1072 img_1070 img_1069img_1057img_1055img_1039img_1035img_1029img_1027img_1016img_1010img_0987img_0978

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *