آخرین اخبار

واگویه‌های مادران و همسران شهدا در اجلاسیه ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد

اجلاسیه ملی ۱۸۸۰ شهید  استان کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور پرشور مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مصلی بزرگ این شهر آغاز به کار کرد. در روز اول اجلاسیه شهدای کهگیلویه و بویراحمد که به‌نام یادواره شهدای عشایر، جانبازان و ایثارگران نام‌گذاری شده بود با پخش سخنان مقام معظم رهبری در دیدار دست‌اندرکاران کنگره […]

اشتراک گذاری
02 October 2016
کد مطلب : 1484

اجلاسیه ملی ۱۸۸۰ شهید  استان کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور پرشور مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مصلی بزرگ این شهر آغاز به کار کرد.

در روز اول اجلاسیه شهدای کهگیلویه و بویراحمد که به‌نام یادواره شهدای عشایر، جانبازان و ایثارگران نام‌گذاری شده بود با پخش سخنان مقام معظم رهبری در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۱۸۸۰ شهید استان و با سخنرانی سردار سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد.

حضور پررنگ و باشکوه پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا به اجلاسیه شهدای استان عطر خاصی را به داده بود که با چند نفر از خانواده‌های شهدا کلام شدیم.

ماه‌شکر غزالی‌زاده همسر شهید عبدالعلی نوروزی‌‌اصل در گفت‌وگو با فارس در خصوص حضور همسر شهیدش در جنگ گفت: شهید نوروزی از همان روزهای آغاز جنگ لباس رزم به تن کرد و برای دفاع از دین، اسلام، کشور و ناموس خود راهی جنگ شد.

همسر شهید نوروزی‌‌اصل بیان کرد: علاقه شهید به حضور در میدان جنگ به اندازه‌ای بود که چند روز بعد از برگزاری مراسم ازدواجمان راهی جنگ حق علیه باطل شد و در سال ۶۶ هم در این راه به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: با گذشت چند سال از شهادت همسرم هنوز هم گاهی دل تنگش می‌شوم اما خوشحالم که برای دفاع از دین، اسلام، کشورم و با لبیک به ندای امام خمینی(ره) در جنگ با دشمن بعثی حاضر شد و شهادت هم پاداش حضورش در جنگ بود.

اما همسر شهید موسی رستادی در همین خصوص به خبرنگار فارس گفت: همسرم مدت پنج سال در جبهه حضور داشت و در سال ۶۵ در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید.

فاطمه پیام در ادامه به خاطرات همسر شهیدش اشاره کرد و افزود: یکسال از ازدوجمان می‌گذشت که همسرم برای پاسداشت دین و حفظ کشور در میدان جنگ حاضر شد و به شهادت رسید.

یکی از اعضای خانواده شهیدان عبدالصاحب و عبدالرسول شیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: شهیدان عبدالصاحب و عبدالرسول شیروانی برای حفظ دین و لبیک به ندای امام خمینی(ره) در میدان جنگ علیه دشمن بعثی حاضر شدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به خاطر فداکاری و از جان گذشتگی شهیدان در هشت سال دفاع مقدس استوار است و حاضریم تا آخرین قطره خون راه شهدا را ادامه دهیم تا کوچکترین گزندی به ایران اسلامی وارد نشود.

احترام اسماعیلی فرزند شهید رمضان اسماعیلی، خواهر شهید عبدالحمید اسماعیلی و خاله شهید جاویدالاثر قدرت‌الله حیدری‌زاده‌گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: پدرم همیشه ما را به خواندن نماز، تلاوت قرآن، حفظ حجاب و انجام فرائض دینی نصحیت می‌کرد.

فرزند شهید اسماعیلی تصریح کرد: برادر شهیدم عبدالحمید هم به مانند پدرم ما را به رعایت حجاب و امر به معروف و نهی از منکر سفارش می‌کرد و می‌گفت امر به معروف و نهی از منکر پیام امام حسین(ع) است و باید پیام سید و سالار شهیدان را به دنیا برسانیم.

وی تصریح کرد: برادرم ۱۲ آبان سال ۶۰ در عملیات سوسنگرد و فتح بوستان به شهادت رسید،پدرم در عملیات فتح خرمشهر در سوم خرداد سال ۶۱ شهید شد و خواهرزاده‌ام هم در عملیات خیبر شهید شد و تاکنون چشم به راه بازگشتش هستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه پدرم، برادر و خواهرزاده‌ام به عنوان شهدای شاخص استان معرفی شدند، افزود: حفظ دین، پاسداشت قرآن و اسلام مهمترین اهدافی بود که اعضای خانواده‌ام به مانند دیگر رزمندگان در جبهه‌های جنگ شرکت کردند.

وی از وضعیت بدحجابی جامعه هم گلایه‌مند شد و گفت: نسل جدید باید حجاب خود را حفظ و رعایت کنند، زیرا حفظ حجاب از وصیت‌های شهدا است.

فرزند شهید اسماعیلی اضافه کرد: ورود لوازم آرایشی و بهداشتی و ترویج بدحجابی در جامعه اسلامی ایران، کار غرب و دشمنان برای تضعیف ایمان جوانان است و توصیه می‌کنم جوانان از نقشه‌های دشمن دور شوند.

این فرزند شهید افزود: در سطح کشور دو کتاب به نام جای پای رودم و کتاب شهدای استان در وصف شهدای شاخص استان به چاپ رسیده است.

به گزارش فارس از یاسوج؛ در اولین روز اجلاسیه شهدای استان حاج صادق آهنگران به مداحی و نوحه‌سرایی پرداخت.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *