آخرین اخبار

مرغ آمریکایی در راه یاسوج / افتتاح رستوران آمریکایی kfc ، تنها منفعت بیکار ترین استان از برجام

چندی پیش حسن عباسی در دیدار با دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد از خطر نفوذ برای از بین بردن خردخ فرهنگ ها و فرهنگ بومی مناطق و همچنین روح انقلابی مردم خبر داد و گفت: مراقب استان های بکری مثل کهگیلویه و بویراحمد باشید تا در این توطئه و نفوذ هویت و فرهنگش را نگیرند. […]

اشتراک گذاری
۱۵ مهر ۱۳۹۵
کد مطلب : 1737

چندی پیش حسن عباسی در دیدار با دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد از خطر نفوذ برای از بین بردن خردخ فرهنگ ها و فرهنگ بومی مناطق و همچنین روح انقلابی مردم خبر داد و گفت: مراقب استان های بکری مثل کهگیلویه و بویراحمد باشید تا در این توطئه و نفوذ هویت و فرهنگش را نگیرند.

ب – از سوی دیگر گسترش فست فودی ها و مغازه های پیتزا فروشی در سطح شهر یاسوج، از ترویج سبک جدیدی از زندگی در این شهر خبر می دهد.

ج- پس از اجرای برجام هسته ای که قرار بود فقط بر سر مسائل هسته در ایران و رفع تحریم ها در کشور های طرف مقابل بحث شود، گشایش محسوسی در زندگی مردم و لغو تحریم ها احساس نشد – تنها دلیل نگارش و تصویب برجام –  اما به تبع آن حرف و حدیث هایی از ورود آمریکایی ها به بازار ایران برای فروش محصولات خود به گوش می رسید.

د – رستوران های مک دونالد و کی اف سی، دو نماد مشهور و جهانی اقتصاد و غذای آمریکایی است که توانستند در بیشتر کشورهای دنیا شعبه هایی باز کنند و به این بهانه به ترویج سبک غذایی، سبک زندگی و فرهنگ خود در کشورهای دیگر و همچنین به حاشیه کشاندن رقبای خود در کشور میزبان یکه تاز این عرصه اقتصادی باشند.

ه – یکی از عایدات ما از برجام تمایل مک دونالد برای باز کردن شعبه در ایران بود تا نه تنها مشکل اقتصادی از کشورمان حل نشده باشد بلکه به توسعه اقتصاد آمریکا – هر چند اندک – (کشوری که حاضر به لغو تحریم های اقتصادی علیه ما نیست) ، نیز کمکی کرده باشیم.

و- اخیرا شاهد تحرکاتی در شهر یاسوج برای راه اندازی یکی از شعب رستوران های آمریکایی kfc  هستیم و عاملین زنجیره آن – که سعی دارند در همه نقاط کشور این رستوران ها را افتتاح کنند – دو سه هفته ای در این شهر به دنبال مکان یابی این رستوران هستند تا بتوانند طی یکی دو ماه آینده آن را افتتاح کنند.

گفتنی است شعار رستوارن های زنجیره ای کی اف سی در ایران، هر ۶۰ روز راه اندازی یک شعبه در کشور است.

ز – این شرکت غذایی آمریکایی در حالی قرار است در یاسوج به فروش مرغ های سوخاری کنتاکی آمریکایی بپردازد، که مرغ داری های یاسوج در شرایط اقتصادی خوبی به سر نمی برند و بعضی از آنها حتی از ادامه فعالیت نیز باز مانده اند.

ح – با دقت در دکوراسیون داخلی و نمای خارجی شعب این شرکت، به گونه ای طراحی شده اند که تداعی کننده پرچم امریکا باشد و مشتریان زیر پرچم آمریکا به غذا صرف می کنند.

ط – مسئولانی که برای بیکاری جوانان استان اقدام قابل توجهی انجام نداده اند به طوری که طی سه سال اخیر به رتبه نخست بیکاری در کشور تبدیل شده ایم، باید به اندازه ای غیرت بومی و ملی داشته باشند که اجازه ندهند در مقطعی که اقتصاد کشور در وضعیت خوبی به سر نمی برد – که در صد اندکی از این وضعیت به دلیل تحریم های آمریکایی ها و همپیمانانش است – اجازه فعالیت شرکت های اقتصادی مصرف گرای آمریکایی را در استان بدهند و پول مردم محروم این دیار را غیر مستقیم به جیب دشمنشان واریز کنند.

ی – اعتراض جهانی به غذای شرکت های بین المللی آمریکایی در جای جای دنیا، سالیان سال است که به گوش می رسد و موارد مشکوک فراوانی که از سراسر دنیا در خصصو این غذا ها مخابره شده است، مسئولان را هوشیار کند تا به دست خود به مردمشان خیانتی نکنند که سالهای بعد پشیمان شوند.

منبع سایت مردم ک و ب

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *