آخرین اخبار

ترامپ، احمدی نژاد آمریکاست!

باید گفت ترامپ تا حدی محبوب هم هست و به طور کلی غیر قابل پیش بینی می باشد و می توان گفت، وی ورژن آمریکایی رئیس جمهور پیشین ایران محمود احمدی نژاد است.

اشتراک گذاری
۰۸ مهر ۱۳۹۵
کد مطلب : 1286

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی با عنوان “دونالد ترامپ، احمدی نژاد ایران است” نوشت: در طول سال های اخیر، ایران نقش بسیار زیادی را در سیاست های آمریکا ایفا کرده است. “جیمی کارتر” کسی بود که به خاطر موضوع گروگان گیری سفارت آمریکا در ایران، نتوانست برای دوره دوم رئیس جمهور آمریکا بشود و ریگان نیز به خاطر روابط با ایران ضربه بزرگی را به خود زد.

گاردین نوشت: « توافق هسته ای دولت اوباما با ایران، موجب اختلاف نظرات زیادی بین دموکرات ها و جمهوری خواهان شده است. اکنون نیز این مهم به موضوعی جدی در مناظره های انتخاباتی آمریکا تبدیل شده است.»

این روزنامه در ادامه به صحبت های دو نامزد اصلی آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت و نوشت: «هیلاری با انتقادی شدید به ترامپ، برنامه وی برای حمله به شناور های ایرانی در خلیج فارس را زیر سوال برد و ترامپ نیز وی را متهم کرد که در قبال ایران، همان سیاست های اوباما را ادامه خواهد داد و در نهایت آمریکاست که همه چیز را از دست خواهد داد.

ترامپ همچنین تهدید کرده است که در صورت رئیس جمهور شدن، تحریم های ایران را افزایش خواهد داد. رهبر عالی ایران نیز بر این باور است که آمریکا در زمینه تعهد به توافق هسته ای و رفع تحریم ها، شکست خورده است. از طرفی نیز روحانی در آستانه انتخابات ایران قرار دارد و همچنان از رای آوردن برای دوره دوم مطمئن نیست.»

گاردین در ادامه نوشت: «برخی از مشاوران ترامپ بر این باورند که عقیده  ترامپ بر این است که برای توقف ایران باید، تاسیاست هسته ای ایران را نابود کرد. وی همچنان به اتحاد با عربستان پافشاری می کند و بر این باور است که باید با کمک عربستان، داعش را نابود بشود.

در حالی که بسیاری در جهان، نظاره گر انتخابات آمریکا هستند، مشخص است که ترامپ با شعار هایی که می دهد و برنامه هایی که دارد مانند تندرو های ایران عمل می کند. باید گفت ترامپ تا حدی محبوب هم هست و به طور کلی غیر قابل پیش بینی می باشد و می توان گفت، وی ورژن آمریکایی رئیس جمهور پیشین ایران محمود احمدی نژاد است.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: «در مقابل ترامپ، هیلاری تا حد زیادی از گزینه ها و موارد مطمئن پیروی کرده و وی نیز به دنبال ادامه دادن توافق هسته ای ایران است. وی در سخنرانی هایی ایران را به تهدیدی برای امنیت خاورمیانه متهم کرده است و اعلام کرده است که در کنار متحدان عربی و اسرائیل خواهد ایستاد. هر چند که ایمیل های منتشر شده از وی نشان می دهد خود او نیز بر این باور بوده است که عربستان بزرگ ترین منبع تروریست ها می باشد و عربستان همچنان به تروریست های منطقه کمک می کند.

همانطور که نظرسنجی های نشان میدهند، کلینتون پیروز انتخابات آمریکا خواهد بود و آزادی های سیاسی بیشتر برای وی، موجب میشود وی تخیلی تر و جسورانه تر در قبال مقابله با ایران وارد عمل شود.»

 

جام نیوز

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *