مالک شریعتی نیاسر در گفت و گو با ایرنا، درباره برگزاری جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس دوازدهم فردا یکشنبه( ۶ خردادماه) از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۲ برگزار خواهد شد و در این نشست برخی از منتخبان عضو فراکسیون مستقلین که به فراکسیون انقلاب پیوستند و دیگر نمایندگانی که با حمایت جریان انقلاب به مجلس راه یافتند، حضور خواهند داشت.

منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم افزود: حدود ۲۰۰ نماینده مجلس دوازدهم برای نشست فردا فراکسیون انقلاب دعوت شدند و دستور جلسه فردا تصویب اساسنامه و آیین نامه پیشنهادی هیات اجرایی و انتخابات هیات رییسه موقت فراکسیون است.

وی تاکید کرد: البته هیچ موضوعی قطعی نیست چرا که تمام تصمیمات با نظر مجمع عمومی است و هر موضوعی در مجمع تعیین می‌شود. حتی ممکن است برخی در مجمع پیشنهاد دهند که متن پیش نویس اساسنامه و آیین نامه پیشنهادی هیات اجرایی تغییر کند و قطعا هر موضوعی با رای اکثریت مجمع به تصویب خواهد رسید.

عضو هیات اجرایی فراکسیون انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پس از انتخاب هیات رییسه موقت در نشست فردا، در ادامه و در نشست عصر دوشنبه( ۷ خردادماه) پس از مراسم افتتاحیه، هیات رییسه موقت تدارک خواهد دید تا نامزدهای فراکسیون انقلاب اسلامی برای هیات رییسه اجلاسیه اول مجلس دوازدهم انتخاب و معرفی شوند.

به گزارش ایرنا، پیش از این قرار بود نخستین مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم دوشنبه ۳۱ اردیبهشت برگزار شود که این جلسه به دلیل شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان در سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور تشکیل نشد و به تعویق افتاد.

موضوع تشکیل «فراکسیون انقلاب اسلامی» هم به چندی پیش و بعد از برگزاری جلسه هم‌اندیشی جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم برای تاسیس این فراکسیون برمی‌گردد که اکثریت اعضا به تشکیل فراکسیون واحد رای دادند و مقرر شد تا تشکیل نخستین جلسه مجمع عمومی، فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم با نام موقت «فراکسیون انقلاب اسلامی» فعالیت کند.

۹ نفر هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی نصرالله پژمانفر، رضا تقی‌پور، علی خضریان، حمید رسایی، محسن زنگنه، مالک شریعتی، جلیل میرمحمدی، محمدتقی نقدعلی و مجتبی یوسفی هستند.