به گزارش ایرنا، این روزنامه انگلیسی نوشت: در حالی که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در آموزشگاه نظامی «وست پوینت» به تلاش‌های ایالات متحده برای کمک‌رسانی به غزه افتخار می‌کرد و گفت که ارتش و نیروی دریایی این کشور یک اسکله موقت در دریای مدیترانه در سریع ترین زمان ممکن برای رساندن کمک به فلسطینی‌ها ساخته‌اند، تلاش‌ها در میدان عمل حکایت متفاوتی دارد.

سنتکام اعلام کرد: «کشتی‌ها از مهارگاه‌های خود رها شدند و ۲ کشتی اکنون در ساحل نزدیک اسکله لنگر انداخته‌اند. سومین و چهارمین کشتی در سواحل (رژیم) اسرائیل در نزدیکی منطقه عسقلان قرار دارند. تلاش‌ها برای بازیابی این کشتی‌ها با کمک نیروی دریایی اسرائیل ادامه دارد.»

بر اساس گزارش گاردین، هیچ یک از کارکنان آمریکایی وارد غزه نخواهد شد و هیچ آسیبی گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا، اسکله شناوری که آمریکا روند ساخت آن را از ماه گذشته (آوریل) با هزینه دست‌ کم ۳۲۰ میلیون دلار آغاز کرده بود، مدعی است با هدف ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به نوار غزه که بر اثر هفت ماه جنگ رژیم صهیونیستی ویران شده، احداث شده است.

ماه گذشته یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده بود: واشنگتن در روزهای آینده ارسال کمک به غزه را از طریق یک اسکله نظامی آغاز خواهد کرد.

پیت نگوین معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به شبکه «سی ان ان»، گفت: یک کشتی که برای حمل پالت‌های کمک‌های بشردوستانه از قبرس به اسکله استفاده می‌شود، روز پنجشنبه در شرق مدیترانه پهلو خواهد گرفت.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

به گفته مقامات بهداشتی فلسطین، تاکنون بیش از ۳۵ هزار فلسطینی در غزه به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند.