آخرین اخبار

سالانه ۶ میلیارد مترمکعب آب در جنگل‌های زاگرس ذخیره می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به نقش جنگل در تامین امنیت زیستی و غذایی، گفت: جنگل‌های زاگرس سالانه شش میلیارد مترمکعب آب را در خود ذخیره می‌کنند و نقش بی‌بدیلی در تقویت سفره‌های زیرزمینی دارند. عباس‌علی نوبخت امروز (پنجم خرداد ماه) در نشست شورای اداری […]

اشتراک گذاری
۰۵ خرداد ۱۴۰۳
کد مطلب : 154769
سالانه ۶ میلیارد مترمکعب آب در جنگل‌های زاگرس ذخیره می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به نقش جنگل در تامین امنیت زیستی و غذایی، گفت: جنگل‌های زاگرس سالانه شش میلیارد مترمکعب آب را در خود ذخیره می‌کنند و نقش بی‌بدیلی در تقویت سفره‌های زیرزمینی دارند.

عباس‌علی نوبخت امروز (پنجم خرداد ماه) در نشست شورای اداری این سازمان در یاسوج، بیان کرد: کار و تلاش سرلوحه کار رئیس‌ جمهور شهید بود. در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی نیز چنین رویه‌ای با اهتمام بیشتر برای تحقق امنیت غذایی و امنیت زیستی دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: از ۱۶۵ میلیون هکتار مساحت کشور، ۱۲۵ میلیون هکتار آن در قلمروی فرسایش آبی است که برای حافظت از آن نیازمند اقدامات اصولی آبخیزداری هستیم و این مهم در دستور کار سازمان جنگل‌هاست.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: منطقه زاگرس با شش میلیون هکتار جنگل با کاهش غنای زیستی مواجه شده و احیای عرصه‌های جنگلی با گونه‌های بومی از اولویت‌های این سازمان است.

نوبخت با بیان اینکه دو میلیون هکتار از مساحت جنگلی زاگرس، زیر پوشش باغ ها یا زراعت است، گفت: سمپاشی‌ها در این عرصه‌ها موجب حذف دشمنان طبیعی آفات شده و نتیجه آن، طغیان آفاتی مانند کرم جوانه خوار بلوط است.

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، وی افزود: نجات زاگرس بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست و بر این اساس، نظام‌نامه مردمی‌سازی منابع طبیعی تدوین شده است.

ایسنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *