به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر خارجه دانمارک شنبه شب در اظهاراتی، گفت: من با جدیت به حکمی که از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری صادر شده است نگاه می‌کنم و امیدوارم که این جدیت در (رژیم) اسرائیل نیز وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت دانمارک از مدت‌ها پیش خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه بود، تاکید کرد: در حال حاضر و با توجه به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری، باید شاهد توقف فوری حمله زمینی اسرائیل به رفح و برقراری آتش‌بس باشیم.

وزیر خارجه دانمارک با اشاره به صدور حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای متوقف کردن عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح و بازگشایی گذرگاه رفح، خاطرنشان کرد: قوانین بین‌المللی باید از سوی همه کشورها محترم شمرده شود و بنابراین دانمارک انتظار دارد (رژیم) اسرائیل از این حکم تبعیت کند.

دانمارک خواستار توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح شد

به گزارش ایرنا، دیوان بین المللی دادگستری واقع در شهر لاهه هلند با ۱۳ رأی موافق و ۲ رأی مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین المللی دادگستری با واکنش کشورها و نهادهای بین المللی و منطقه‌ای روبه رو شده است.

کشورها و سازمان‌های مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای از حکم دیوان بین المللی دادگستری برای توقف حملات رژیم اسرائیل به رفح، بازگشایی این گذرگاه برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، تضمین ورود کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی حقایق مربوط به نسل کشی در غزه و تقدیم گزارش مربوطه ظرف یک ماه استقبال کردند.

در همین راستا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه تاکید کرد که حکم دادگاه لاهه به اسرائیل برای توقف عملیات نظامی در رفح الزام آور است و همه طرف‌ها باید از آن پیروی کنند.

گوترش تاکید کرد: تصمیمات دادگاه الزام آور است و اطمینان دارد که طرفین به طور مقتضی از دستور دادگاه تبعیت خواهند کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در بخش دیگری از اظهارات خود، گفت: مطابق اساسنامه دیوان، ما فوراً اطلاعیه این حکم را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهیم داد.