آخرین اخبار

ثبت حدود ۲ میلیون تردد در محورهای کهگیلویه و بویراحمد طی اردیبهشت‌ماه

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اردیبهشت ۱۴۰۳، حدود دو میلیون تردد بین استانی وسایل نقلیه در این استان انجام شد که این تعداد تردد نسبت به فروردین ماه امسال ۱۶درصد، و نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۱.۴ درصد کاهش داشت. حمیدرضا […]

اشتراک گذاری
۰۵ خرداد ۱۴۰۳
کد مطلب : 154765
ثبت حدود ۲ میلیون تردد در محورهای کهگیلویه و بویراحمد طی اردیبهشت‌ماه

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اردیبهشت ۱۴۰۳، حدود دو میلیون تردد بین استانی وسایل نقلیه در این استان انجام شد که این تعداد تردد نسبت به فروردین ماه امسال ۱۶درصد، و نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۱.۴ درصد کاهش داشت.

حمیدرضا پیمانجو امروز شنبه پنجم خرداد ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت راه‌های استان در جمع خبرنگاران با بیان این که متوسط تردد بین استانی روزانه در اردیبهشت سال ۱۴۰۳، ۵۳ هزار وسیله ‌نقلیه در روز بوده، افزود: بیشینه مجموع تردد ورود و خروج به استان در روز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و معادل ۶۴ هزار و ۳۴۰ وسیله نقلیه بوده است.

وی اظهار کرد: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی در اردیبهشت ۱۴۰۳ بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌ های پلاک خوان، در روز۷ اردیبهشت و معادل ۵۲ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده است که سهم وسایل نقلیه غیر بومی در استان نسبت به فروردین ماه امسال ۳۲ درصد کاهش داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان از ابتدای ماه، یک میلیون و ۳۵۶ هزار و ۱۱۹ پلاک خودرو یکتا در محورهای برون شهری استان کهگیلویه و بویراحمد رویت شده که از این تعداد پلاک، یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۵۸۳  پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.

پیمانجو با بیان اینکه بعد از پلاک های استان کهگیلویه و بویراحمد، پلاک‌های استان فارس، تهران و خوزستان بیشترین میزان تردد را در سطح جاده های استان داشته اند، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات پلاک ‌های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان در ماه اردیبهشت، ۱۳۵ هزار و ۶۹۴ وسیله نقلیه از استان کهگیلویه وبویراحمد در سایر استان‌ها مشاهده شده است که استان‌های فارس، خوزستان و اصفهان بیشترین سهم مقاصد سفر از این استان را در سایر استان‌ها داشته‌اند.

وی ادامه داد: سهم ماندگاری وسایل نقلیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در اردیبهشت ۱۴۰۳ نشان‌ داده که ۷۰ درصد وسایل نقلیه، کمتر از یک روز، ۱۴ درصد وسایل نقلیه بین یک تا چهار روز، ۶ درصد وسایل نقلیه بین چهار تا هفت روز، ۶ درصد وسایل نقلیه بین یک تا دو هفته و سه درصد وسایل نقلیه بیش از دو هفته در استان توقف داشته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به ترتیب محورهای بابامیدان – گچساران (بوستان)، یاسوج – پاتاوه، یاسوج – بابامیدان، گچساران – بابامیدان(بوستان) و بابامیدان – یاسوج دارای بیشترین تردد در اردیبهشت ۱۴۰۳ در استان بوده اند.

پیمانجو تاکید کرد: محورهای دارای بیشترین تخلف سرعت در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به ترتیب محور های یاسوج – پاتاوه ، بابامیدان – یاسوج، یاسوج – بابامیدان، باشت-گچساران و یاسوج – پاتاوه بوده اند.

وی اظهارکرد: براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در اردیبهشت ماه سال جاری، از مجموع ۲ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۷۶۳ تردد ثبت شده در استان کهگیلویه و بویراحمد، هشت هزار و ۱۵۴ مورد انواع تخلفات ثبت شده است که تخلف بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و تجاوز از سرعت مجاز در این بازه زمانی، ۹۹ مورد تکرار شده است که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهاد ها و مسئولین مربوطه است.

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد از کاربران جاده ای درخواست کرد: سامانه جامع اطلاع رسانی جاده های کشور ۱۴۱ به همراه اپلیکیشن ویژه تلفن های همراه نسخه اندروید پل ارتباطی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با هموطنان عزیز است؛ به نحوی که می‌توانند نظرات، پیشنهادها و انتقادهای خود را با ما در میان بگذارند تا http://www.۱۴۱.irدر اولین فرصت نسبت به پاسخگویی اقدام شود. همچنین با مراجعه به سایت  می توان آخرین تصاویر دوربین های نظارت تصویر جاده ای را جهت اطلاع از وضعیت جاده‌ها مشاهده کرد.

ایسنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *