آخرین اخبار

هشتمین آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع گچساران مهار شد

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران از هشتمین مورد آتش سوزی طی امسال در این شهرستان خبر داد. سید قدرت الله علی پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ یک فقره آتش سوزی […]

اشتراک گذاری
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
کد مطلب : 154281
هشتمین آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع گچساران مهار شد

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران از هشتمین مورد آتش سوزی طی امسال در این شهرستان خبر داد.

سید قدرت الله علی پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ یک فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع باغ فردوس شهرستان گچساران به وقوع پیوست.

وی افزود: با تلاش نیروهای منابع طبیعی شهرستان و دو نفر از نیروهای شهرداری این آتش سوزی ساعت ۱۹ پنجشنبه شب مهار شد.

علی پور اظهار کرد: در پی این آتش سوزی به حدود ۱۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع شهرستان خسارت وارد شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران با بیان اینکه آتش زدن پسماند مزارع کشاورزی جرم است، خاطرنشان کرد: کشاورزان از آتش زدن پسماند مزارع خود خودداری کننده چرا که توان کنترل آتش را ندارند و باعث سرایت آسیب جبران ناپذیر به منابع طبیعی می‌شود. 

علی‌پور تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸ مورد آتش سوزی کوچک و بزرگ در جنگل‌ها و مراتع شهرستان گچساران رخ داد که ۳۵ هکتار جنگل و مرتع این شهرستان در آتش سوخت.

وی در رابطه با علت این تعداد آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع شهرستان تصریح کرد: علت اکثر قریب اتفاق این آتش سوزی‌ها عامل انسانی بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران ادامه داد: طبق قانون در هنگام آتش سوزی باید همه دستگاه‌ها به کمک منابع طبیعی بیایند ماها را آتش سوزی‌ها نگاه فرابخشی می‌خواهد و انتظار داریم در چنین مواقعی سایر دستگاه‌ها به صورت جدی به کمک منابع طبیعی بیایند.

علی پور بیان کرد: با توجه به اینکه در ابتدای آتش سوزی جنگل‌های شهرستان قرار داریم فکری اساسی در زمینه آتش سوزی‌های این شهرستان شود چرا که نیرو و امکانات منابع طبیعی به تنهایی پاسخگویی مهار آتش سوزی‌ها نیست و در هنگام آتش سوزی نیاز به کمک و اعزام نیروهای عملیاتی سایر دستگاه‌هاست.

ایسنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *