آخرین اخبار

گاز مشعل‌های گچساران خوراک «بیدبلند» شد

دولت سیزدهم با جمع‌آوری گازهای مشعل به عنوان یک ثروت ملی، انقلابی بزرگ را در کشور رقم زده است؛ این گازها در استان کهگیلویه به پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس منتقل خواهند شد؛ پالایشگاهی که تمامی گاز مجموعه پازنان گچساران را دریافت می‌کند و گاز سبک را به خط سراسری کشور می‌دهد.

اشتراک گذاری
۱۲ آذر ۱۴۰۲
کد مطلب : 140035

غلامرضا کمالی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با جمع‌آوری گازهای مشعل به عنوان یک ثروت ملی، گازها به پالایشگاه گاز بیدبلند منتقل خواهند شد.

وی بیان کرد: با این اقدام ارزشمند سه هدف مهم جلوگیری از سوزندان این ثروت ملی، جلوگیری از آسیب‌های زیست محیطی و همچنین استفاد از ظرفیت خالی پالایشگاه گاز بید بلند در راستای تکمیل زنجیره ارزش محقق خواهد شد.

کمالی با اشاره به این اقدام بزرگ در سالهای اخیر تصریح کرد: وزارت نفت دولت سیزدهم در تلاش است تا با دلسوزی و پیگیری مستمر شعار ما می توانیم را در عمل اثبات کند. 

وی عنوان کرد: جمع‌آوری گازهای مشعل در دولت سیزدهم، انقلابی بزرگ را در کشور رقم زده است؛ کارکنان صنعت نفت با همت و تلاشی جهادی و شبانه روزی هرگز نخواهند گذاشت مشکل کمبود گاز در کشور به وجود بیاید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اشاره به نقش اصلی و کلیدی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در تأمین گاز که خوراک اصلی پالایشگاه است خاطرنشان کرد: این شرکت به عنوان دومین تولیدکننده نفت در کشور با تأمین مقدار ۸۵۰ میلیون فوت مکعب گاز از خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، نقشی ویژه در زنجیره تولید و خلق ثروت برای کشور دارد.

وی بیان کرد: پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس تمامی گاز مجموعه پازنان گچساران را دریافت می‌کند و گاز سبک را به خط سراسری کشور می‌دهد.

کمالی افزود: این ویژگی خاص کارخانه ان‌جی‌ال ۹۰۰ پازنان است.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳/ک


این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *