آخرین اخبار

پاسخ مسئولان میراث فرهنگی به فعالان زیست محیطی پیرامون سد خرسان ۳+تصویر

مسئولان عالی وزارت میراث به محل ساخت سد خرسان ۳ و پاسخگوی دغدغه‌های فعالان زیست محیطی شدند.

اشتراک گذاری
۱۲ مهر ۱۴۰۲
کد مطلب : 137694

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس ؛ به دنبال اعتراضات جدی در خصوص ساخت سد خرسان ۳ امروز مسئولان عالی وزارت میراث فرهنگی به اتفاق مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از محل گورستان‌های تاریخی لهسواره و ده پایین سادات محمودی بازدید کردند.

در این بازدید مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف از بازدید ارزیابی باستان شناسی جهت اجرای پروژه سد خرسان ۳ بوده است.

سعید طالبی‌پور در این بازدید گفت: در این ارزیابی‌ها علاوه بر تاکید بر حفظ آثار و گورستان‌های تاریخی منافع مردم نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مسئول افزود: تاکنون جهت عملیات نجات بخشی آثار تاریخی در مسیر اجرایی سد خرسان بیش از ۶ فصل کاوش صورت گرفته است.

وی گفت: کاوش‌ها بیشتر در کنار اجرای سد خرسان ۳ نیاز به تامین اعتبارات از سوی وزارت نیرو دارد همچنین اشیای کشف شده در مسیر سد خرسان ۳ نیازمند موزه اختصاصی است و این موضوع به مقامات کشوری هم تاکید شده است.

به گزارش فارس در حاشیه بازدید برخی از مسئولان عالی وزارت میراث فرهنگی تعدادی از فعالان زیست محیطی به نشانه اعتراض در محل حضور پیدا کرده بودند که رئیس پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی خطاب به فعالان زیست محیطی گفت همگی دغدغه‌های شما نسبت به آثار تاریخی در کنار سد خرسان بررسی و برای وزارت میراث بسیار مهم و قابل پیگیری است.

در این بازدید رئیس پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی به همراه مدیر کل حفظ و احیای بناهای تاریخی و مسئولان شرکت آب نیروی وزارت نیرو به همراه سعید طالبی‌پور مدیر کل میراث فرهنگی استان کهکیلویه و بویراحمد حضور داشتند.

پایان پیام/


این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *