آخرین اخبار

بازگشت سریع‌ترین و با تبحرترین جانور دنیا به دامان طبیعت کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت : دو بهله پرنده شکاری بحری و بالابان پس ازتیمار داری و حلقه گذاری به دامان طبیعت بازگشتند.

اشتراک گذاری
۰۸ مهر ۱۴۰۲
کد مطلب : 137544

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس ، اسلام جاودان‌خرد از بازگشت 2 بهله پرنده شکاری به دامان طبیعت استان خبر داد  و گفت: یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی دنا با همکاری پلیس راه یاسوج – اصفهان موفق می شوند دو پرنده شکاری بحری و بالابان که به طرز ماهرانه و به قصد فروش در صندوق عقب یک خودرو جاسازی شده بود را در جاده یاسوج به اصفهان کشف و ضبط کنند.

وی گفت : پس از تغذیه مناسب و تیمارداری دو روزه و تائید سلامتی دامپزشک، صبح امروز ضمن حلقه گذاری با حضور نماینده دادستان شهرستان دنا رها سازی شدند .

وی گفت : خودروی متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل شده ضمن آنکه وی در در زندان است .

گفتنی است بحری از جمله شاهین‌هایی ست که در هر پنج قاره دنیا پراکنش دارد و در ایران از بین 12 گونه شاهین موجود یکی از بزرگ جثه هاست. این سریع ترین جانور دنیا، با سرعت ثبت شده 389کیلومتر در ساعت، تبحر خاصی در شکار اردکهای در حال مهاجرت، کلونی های پرندگان کنار آبها و همچنین وول‌ها و موش‌های صحرایی و نهایتا دسته های کبوتر حومه شهرها و روستاها دارد وهنگام شکار، با بال‌های تقریبا بسته و با سرعتی بسیار زیاد، بر طعمه فرود می‌آید.

پایان پیام/


این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *