آخرین اخبار

قیمت صفر خودروهای وارداتی در بازار ۱۴۰۲/۰۶/۰۴

بازار خودروهای وارداتی این روزها بیش از همیشه وارد باتلاق رکود شده و معامله در این بازار به مرز صفر رسیده است، بطوریکه خریداران کنار گود …

اشتراک گذاری
۰۵ شهریور ۱۴۰۲
کد مطلب : 136269
بازار خودروهای وارداتی این روزها بیش از همیشه وارد باتلاق رکود شده و معامله در این بازار به مرز صفر رسیده است، بطوریکه خریداران کنار گود نشسته‌اند و تنها نظاره‌گر اخبار هستند.

به اعتقاد فعالان بازار وارداتی‌ها، دلار همواره به عنوان یکی از عوامل اثرگذار در این بازار محسوب می شده و با این شرایط فعالان این بازار همواره در قیمت‌گذاری‌ها نیم‌نگاهی به نرخ دلار داشتند. اما در حال حاضر این روند تغییر کرده و نوسان سینوسی دلار (بالا و پایین شدن نرخ دلار) هم تاثیری در این بازار ندارد و با این شرایط می‌توان گفت فعالان بازار خودرو نگاه خود را از دلار برگردانده‌اند و اخبار و حواشی ورود خودروهای وارداتی جایگزین دلار شده است. از سوی دیگر با توجه به اینکه در حال‌حاضر خبری از ورود وارداتی‌ها به بازار نیست، می‌توان گفت انتظار بر بازار وارداتی‌ها حاکم شده است. انتظاری که این بازار را بیش از پیش در رکود فرو برده؛ چرا که با وجود اخبار و حواشی که در خصوص زمان ورود این خودروها اعلام می‌شود همچنان خبری از این دسته از خودروها در بازار نیست.
براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی رییس کل گمرک، خودروی ترخیص شده از گمرک تا ۲۵ مرداد سال ۱۴۰۲ معادل ۷۲۷ دستگاه به ارزش تقریبی ۱۷٫۲ میلیون دلاربوده است. از سوی دیگر هرچند محمد رضوانی‌فر خبر از ترخیص 727 دستگاه خودورهای وارد شده به گمرکات داد که هنوز هیچ خودرویی وارد بازار نشده است و انتظار برای ورود این خودرو همچنان ادامه دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *