آخرین اخبار

حق‌ آبه‌ای که به حقدار نمی‌رسد+ فیلم

امام جمعه دهدشت گفت: کهگیلویه مصداق آب در کوزه و ما تشنه‌لبان می‌گردیم هست، چگونه است که روستاهای کنار سد کوثر آب ندارند اما تا ۸۰۰ کیلومتری آب انتقال داده شده است.

اشتراک گذاری
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
کد مطلب : 126859

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در نشست شورای اداری که با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، مجددا سد آبریز را مطالبه‌گری کرد و گفت: آبریز از این شهرستان می‌گذرد سختی، مشقت و سیل آن برای کهگیلویه است اما می‌گویند شما حق استفاده از آن را ندارید.

امام جمعه دهدشت با بیان این‌که پایین‌دست آبریز یک میلیارد و ۲۷۴ میلیون متر مکعب استفاده می‌شود اظهار کرد: برای کهگیلویه تنها ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب تخصیصی نیاز است.

وی بیان کرد: تخصیص این ۱۳۰ میلیون متر مکعب ۳۰ هزار هکتار آبیاری و اشتغال‌زایی به همراه دارد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر سد بالیاب را یادآور شد و با بیان این‌که ۱۱ میلیارد مترمکعب تولید آب استان داریم گفت: اگر دو میلیارد که حق قانونی استان است را بدهند مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: این نگران‌کننده است روستاهای کنار سد کوثر آب ندارند اما تا ۸۰۰ کیلومتری آب انتقال داده می‌شود.

امام جمعه دهدشت خواستار توجه ویژه نائب رییس مجلس برا رفع مشکلات سد آبریز و بالیاب شد و خاطرنشان کرد: کهگیلویه مصداق آب در کوزه و ما تشنه‌لبان می‌گردیم هست.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در ادامه صحبت‌های خود با بیان این‌که مصلای نماز جمعه دهدشت ظرفیت برگزاری نماز جمعه را ندارد گفت: با توجه به وجود زمین توقع ایجاد یک مصلی را داریم.

انتهای پیام/۸۲۰۳۵


این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *