آخرین اخبار

مقدمه‌ای برای ورود به اشتغال زندانیان/ انجام آموزش‌های فنی و حرفه ای در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد

اشتغال مهمترین مولفه برای عدم بازگشت زندانی به زندان است که در همین خصوص کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی در زندان های استان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
۱۷ آبان ۱۴۰۱
کد مطلب : 114350

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس ، بیکاری یکی از مهمترین دلایل بروز جرم در جامعه است اما طی این سال‌ها تلاش دستگاه قضایی آشنایی زندانیان با رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای بازار کار بهتر بعد از آزادی از زندان است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: اشتغال مهمترین مولفه برای عدم بازگشت زندانی به زندان است و اگر صاحب شغل و حرفه‌ای باشد بازگشت به زندان کاهش چشم‌گیری خواهد شد‌، لذا انجام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند گام موثری در راه کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشد.

منصور بیژنی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۳۰ نفر از زندانیان در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی شرکت کردند.

وی بیان کرد: دوره‌های سرویس و نگهداری خودرو، تعمیر خودروهای دیزلی، تعمیر موتورسیکلت، پرورش زنبور عسل، پرواربندی گوسفند، کاشت گیاهان دارویی، لوله‌کشی و نصاب، پرورش زعفران، پرورش دهنده مرغ بومی و ماهیان سردآبی برای بازار کار بهتر برای زندانیان برگزار شد.

وی با بیان اینکه برای بیش از ۳۰۰ نفر گواهینامه معتبر آموزش فنی و حرفه‌ای بیان کرد: تلاش ما بر این است که با همکاری نهادهای مرتبط با ارائه آموزش‌های مناسب گامی در جهت اشتغال زندانیان بعد از آزادی از زندانیان برداریم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *