آخرین اخبار

مراجعه ۹۰۰ بیمار با علائم آنفلوآنزا فقط در یک روز به اورژانس خاتم‌الانبیاء دهدشت

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با توجه به پیک سنگین بیماری آنفلوآنزا گفت: در یک روز فقط ۹۰۰ بیمار با علائم آنفلوآنزا به اورژانس مراجعه کردند.

اشتراک گذاری
۱۶ آبان ۱۴۰۱
کد مطلب : 114281

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس ، سید منصور تقوی در جمع خبرنگاران از کاهش ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: طی دو هفته اخیر فقط دو مورد مثبت داشتیم، و در حال حاضر هیچ بیمار بدحال کرونایی در شهرستان نداریم.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه بیماری آنفلوآنزا را یک پیک بسیار سنگین در شهرستان عنوان و تصریح کرد: اگر همین بیماری با همین علائم کرونا قلمداد می‌شد به علت ترس، درصد مرگ و میر آن‌ بالا می‌رفت چرا که استرس در بیماری کرونا یک پارامتر مهم بود.

وی با یادآوری هزینه‌های سنگین آنفلوآنزا گفت: این بیماری بر اقتصاد تاثیر به سزایی گذاشت، هم‌چنین ضربه سنگینی به دانش‌آموزان وارد کرد و ۳۰ درصد دانش‌آموزان در اوج شیوع پیک این بیماری، نتوانستند در کلاس درس حضور پیدا کنند.

تقوی افزود: در یک روز فقط ۹۰۰ نفر مراجعه به اورژانس داشتیم و این در حالی است که تا چندین هزار نفر در مطب‌ها و بخش دولتی ویزیت می‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیماری آنفلوآنزا فروکش و کاهش پیدا کرده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: هیچ وقت در هیچ مقطعی با کمبود سرم در شهرستان مواجه نشدیم، از ۱۱ داروخانه در سطح شهرستان، ممکن است چند داروخانه که خصوصی هستند با کمبود مواجه شده باشند که خارج از شرح وظایف دولتی آن‌ها را پوشش دادیم.

وی با توجه به کمبود آنتی‌بیوتیک گفت: از سهمیه وارد شده در کشور، سهمیه شهرستان کهگیلویه وارد استان شده و در این هفته وضعیت ما خوب خواهد شد و هفته آینده به حالت نرمال بر‌می‌گردیم.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۵


این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *