آخرین اخبار

آیت‌الله «سید علی‌اصغر حسینی» که بود؟/از منبع علم در حوزه ادبیات عرب تا جهادگر واقعی در عرصه جهاد تبیین

امام جمعه فقید شهر یاسوج در تمامی خطبه‌های نماز جمعه خود در طول سالهای گذشته هیچ گاه آرمان استکبارستیزی را کنار نگذاشت.

اشتراک گذاری
۲۱ آبان ۱۴۰۱
کد مطلب : 114816

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس ؛ خبر بسیار ناگوار بود خبر درگذشت مردی که نزدیک به دو دهه در خطبه های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مردم را دعوت به تقوا و دوری از گناه می‌کرد مردی از سلاله فاطمه زهرا سلام الله علیها که هرگاه نام آن حضرت را می شنید بی‌اختیار اشک از چشمان او سرازیر می‌شد مردی که مهمترین صفت او مهربانی و خوش اخلاقی با مردم بود مردی که از خطبه‌های نماز جمعه او از چپ و راست و گاه کسانی که بعضا با نظام هم زاویه داشتند استفاده می کردند و او را مردی منصف و عالمی متقی می دانستند.

سخن از فضائل اخلاقی مرحوم آیت الله سید علی اصغر حسینی امام جمعه فقید شهر یاسوج است که سالهای سال به مردم شهر و دیار خود و استان کهگیلویه و بویراحمد خدمت کرد و نصایح و اندرزهای وی هیچگاه از یاد نمازگزاران یاسوجی نخواهد رفت.

آیت الله سید علی اصغر حسینی بیش از هر چیز متصف به اخلاق حسنه اسلامی بود و مردم این شهر بیشتر وی را با نام امام جمعه خوش اخلاق می‌شناختند امام جمعه‌ای که دنبال زخارف دنیوی نبود و پی‌گیری مشکلات مردم در درجه اول اهمیت برای او قرار داشت و البته در مواقع حساس مانند فتنه ها صریح و روشن موضع گیری می‌کرد.

او در بسیاری از خطبه‌های نماز جمعه خود در مدت این چند سال از مسئولان درخواست می‌کرد که رعایت حال مردم را کرده و نسبت به وضعیت بازار و گرانی ها همواره انتقاد داشت.

امام جمعه فقید شهر یاسوج در تمامی خطبه‌های نماز جمعه خود در طول سالهای گذشته هیچ گاه آرمان استکبارستیزی را کنار نگذاشت و کمتر به یاد داریم که در خطبه های نماز جمعه آمریکا و استکبار و چهره واقعی آنها را برای مردم تبیین نکرده باشد و به راستی که در زمینه جهاد تبیین یکی از ائمه جمعه پای کار نه تنها در کهگیلویه و بویراحمد بلکه در کل کشور به شمار می رفت.

در همین خصوص حجت الاسلام و المسلمین سید رضا افتخاری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت درگذشت این عالم ربانی به فارس گفت: به حق آیت الله سید علی اصغر حسینی عالم فاضل و مخلص و دلسوز مردم بود و به آنچه که در این دنیا وجود داشت پشت کرده بود با آن که می توانست مناصب دنیوی متعددی داشته باشد ولی هرگز از آن استفاده نکرد و نمی پذیرفت.

وی افزود: برای مثال سال‌ها در مقامی به عنوان جانشین قرار داشت در حالی که از نفر اول به هر لحاظ چه از جهات اخلاقی و علمی جلوتر بود ولی هرگز رفتاری غیر از متانت از خود نشان نمی‌داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: عالمی با مختصات و خصوصیات ایشان خیلی زیاد نداریم ایشان به عنوان یک الگو و ذخیره معنوی برای استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

حجت الاسلام افتخاری در ادامه به ابعاد دیگر علمی و شخصیتی آیت الله سید علی اصغر حسینی اشاره کرد و گفت: بدون تعارف به شما بگویم که معرکه بود در علوم دینی به خصوص در ادبیات عرب جز اساتید کم نظیر و برجسته بود در صرف و نحو و بلاغت واقعاً کم نظیر به نظر می‌رسید.

افتخاری افزود: بعضی از اساتید قم که مجالستی با آنها داریم به بعد کم نظیر علمی ایشان صحه می گذارند و می‌گویند که شاگردانش حض علمی لازم را از آن استاد بزرگ می‌بردند و استاد معروفی در قم تعریف می‌کرد در کلاس درس آیت الله حسینی خیالمان از بابت همه چیز تخت بود وقتی که نزد ایشان درس می‌خوانیم و حس اقناع به انسان دست می‌داد.

وی خاطرنشان کرد: ایشان در عرصه علم و اخلاق استادی کم نظیر به شمار می‌رفت.

در ادامه به سراغ حجت الاسلام والمسلمین بهشت رئیس حوزه علمیه امام رضا یاسوج رفتیم و در خصوص ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله سید علی اصغر حسینی از او پرسیدیم که بهشت چنین گفت: به حق باید به ایشان آیت الله گفت شخصیتی که در وهله اول متقی بود تقوای ایشان زبانزد عام و خاص بود و مهمتر از همه اینکه متخلق به اخلاق اسلامی و اخلاق مدار و خوش برخورد با مردم بود که به دفعات در دیدارهای مردمی در دفتر ایشان این گشاده رویی و گشاده دستی با مردم را مشاهده کردیم.

رئیس حوزه علمیه امام رضا شهر یاسوج گفت: ایشان دغدغه حل مشکلات مردم را در استان داشت و در ابعاد علمی به جایی رسیده بود که به گفته آیت الله سید شرف الدین حسینی می بایست او را آیت‌الله نامید و بر همین اساس همواره از شخصیت علمی او به نیکی و بزرگی یاد می‌کرد.

بهشت تصریح کرد: ایشان از شاگردان اول آیت الله مرحوم سید کرامت الله ملک حسینی بود

وی به یکی دیگر از ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله حسینی اشاره کرد و گفت: در جریان مبارزات پیش از انقلاب نیز حضور انقلابی داشت و از سال ۵۷ تا امروز یک لحظه از ارزشها و آرمانهای نظام جمهوری اسلامی دست نکشید و در برابر دشمنان و فتنه‌گران کوتاه نیامد.

پایان پیام/

 


این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *