آخرین اخبار

توزیع بسته‌های غیرنقدی میان کارگران شهرداری مادوان / اجرای طرح قرار دوازدهم در بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسته غیر نقدی به ارزش صد و ده میلیون ریال بین کارگران شهرداری مادوان توزیع شد.

اشتراک گذاری
۲۳ مهر ۱۴۰۱
کد مطلب : 111378

به گزارش پایگاه خبری ۱۹ آبان به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی  گفت: یازده بسته غیر نقدی به ارزش 110 میلیون ریال شامل لوازم التحریر و کاپشن بین کارگران شهرداری مادوان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در راستای فعالیت‌های اجتماعی طرح های مختلفی در طول سال در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله طرح شمیم خدمت ، قرار دوازدهم، طرح مهر تحصیلی و … برگزاری می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه در خصوص برگزاری طرح قرار دوازدهم که بصورت ماهیانه در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می شود ، گفت : از جمله فعالیت‌های این طرح نذر وقت و حرفه در روز دوازدهم هر ماه است (به عنوان نمونه کسی که پزشک است می‌تواند یک روز را جهت خدمت به محرومان و نیازمندان در هر نقطه از استان کهگیلویه و بویراحمد را در روز دوازدهم وقف امام زمان (عج) کند و به صورت رایگان بیماران را ویزیت کند )، نذر قربانی، پخت و توزیع نان صلواتی و توزیع غذای گرم بین خانواده‌ها و جمع آوری وسایل مازاد بر مصرف خانواده و اهدا به خانواده‌های کم برخوردار از جمله برنامه‌های طرح یار دوازدهم است.

نصیرالاسلامی عنوان کرد : اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد برحسب وظیفه ذاتی جهت احیاء و احقاق حقوق موقوفات علیه برخی از متصرفین اراضی وقفی، اقدامات خوبی انجام داده است.

 نصیرالاسلامی ابراز کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریّه استان کهگیلویه و بویراحمد؛ حافظ موقوفات و به دنبال اجرای امینانه نیّات واقفین خیراندیش است که با وقف املاک خود در جهت منفعت عامّه و حل مشکلات جامعه قدم برداشته است.

وی بیان کرد: با تبلیغات و فرهنگ‌سازی صورت گرفته تا حدودی رویکرد مردم نسبت به مقوله وقف تغییر کرده که به گونه‌ای بسیاری از مؤمنین و خیریّن طی سنوات اخیر نسبت به مراجعه به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به وقف بخشی از املاک خود اقدام کرده‌اند.

وی گفت: از جمله موقوفات مهم استان کهگیلویه و بویراحمد میتوان به موقوفه مرحوم طاهری شهر یاسوج شهرستان بویراحمد اشاره کرد، بزرگترین موقوفه موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد موقوفه معین التجار بوشهری است.

انتهای پیام/


این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *