آخرین اخبار

نیازمند رویکردهای نو ضد کرونایی هستیم/ بیماران کرونایی ردیابی می شوند

حسین کلانتری گفت: نیازمند رویکردهای نو ضد کرونایی هستیم و در این خصوص صدا و سیما، رسانه های گروهی، فضای مجازی و نخبگان نقش اساسی دارند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ کلانتری در جلسه ستاد استانی  مدیریت و مقابله با کرونا با بیان اینکه کمیته فرهنگی در آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و ظرفیت […]

اشتراک گذاری
۰۷ آبان ۱۳۹۹
کد مطلب : 56644

حسین کلانتری گفت: نیازمند رویکردهای نو ضد کرونایی هستیم و در این خصوص صدا و سیما، رسانه های گروهی، فضای مجازی و نخبگان نقش اساسی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ کلانتری در جلسه ستاد استانی  مدیریت و مقابله با کرونا با بیان اینکه کمیته فرهنگی در آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و ظرفیت سازی تشکیل شود، افزود: استفاده از ظرفیت بیلبوردها و پتانسیل ‌های فرهنگی ضروری است.
وی تصریح کرد: تلاش‌ های زیادی همه آحاد مردم و نخبگان داشته‌ اند و توفیقاتی حاصل شده اما در شرایط حساسی اعضای ستاد کرونا با رهبری معظم دیدار کردند و فرمایشات ایشان در کل کشور و استان اجرایی می شود.
استاندار گفت: از امروز بیماران کرونایی در استان با جدیت بیشتری ردیابی و کنترل می شوند. وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت شیوع کرونا تیم های پنج نفره بسیج هر اداره زیر نظر مدیرکل، مسئول کنترل و اجرای دستور العمل های بهداشتی در آن نهاد شوند.
استاندار گفت: در گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تعداد بستری طی ۷۲ ساعت کاهش محسوس داشته اما چشم گیر نبود بنابراین نباید غافل شد زیرا تغییری در رفتار کووید-۱۹ ایجاد نشده است.
وی خواستار برگزاری کمیته امنیتی با حضور مسئولان استان شد و گفت: تا ۱۰ آبان مراسمات به تعویق بیفتند زیرا وجهه خوبی ندارد که از یک سو جشن و عروسی های آنچنانی و از طرفی شاهد مرگ عزیزان مبتلا به کرونا باشیم.
کلانتری افزود: خدمات دهی دستگاه های اجرایی غیر حضوری و اینترنتی شود و دستگاه هایی که خدمات الکترونیک ارائه دهند مورد تشویق قرار گیرند.
استاندار یادآور شد: می شود خریدها نیز اینترنتی و داروخانه و مراکز درمانی هم زمان خاصی برای تحویل دارو و رسیدگی به بیماران داشته و به فرد اعلام کنند. کلانتری با اشاره به اینکه گشت ارشاد سلامت در استان از یک ماه قبل فعال شده است، گفت: در این خصوص اقدامات لازم اجرایی خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه در بخش اصناف با واحدهای متخلف برخورد قانونی خواهد شد، بیان کرد: نگاه ما برخورد نیست، اما هماهنگی و تعامل دستگاه‌ ها در تحقق نظارت، شناسایی و برخورد با واحدهای متخلف پس از تذکر ضروری است.
کلانتری گفت: باید در بخش حمل و نقل رعایت پروتکل ‌ها به خوبی اجرایی و با تخلفات برخورد شود. وی بیان کرد: جرائم رانندگان با همکاری راهداری و پلیس انجام و به جد این موضوع پیگیری و طرح دورکاری همچنان اجرا شود.
استاندار با اشاره به ردیابی و کنترل بیماران قرنطینه‌ ای، گفت: باید این بخش با آگاهی بیشتر به هشدار های لازم توجه کنند و رعایت قرنطینه توسط افراد به خوبی اجرا شود.
کلانتری تصریح کرد: مراسمات با هماهنگی ستاد کرونا انجام گیرد و از لحظه شروع تا ختم، تحت نظارت تیمی از مرکز بهداشت باشد. استاندار افزود: اطلاعیه ترحیم چاپ نشود و هیچ کسی حق دعوت به تجمعات را ندارد.
کلانتری از افزایش تست‌ های کرونا در استان تقدیر کرد و گفت: شناسایی زود بیماران کرونایی مدیریت بهتر و کاهش مرگ و میر را رقم می ‌زند. کلانتری تصریح کرد: اعمال محدودیت‌های کشوری در شهرستان گچساران داریم، اما وضعیت شهرستان بویراحمد نیز مطلوب ‌تر از گچساران نیست.
وی تاکید کرد: به دنبال بستن هیچ واحد خدماتی و عدم برپایی عروسی نیستیم اما شرایط اینگونه است و اگر همکاری کنیم شرایط عادی می شود اگر غیر از این باشد جان عزیزانمان به خطر می افتد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *