آخرین اخبار
اشتراک گذاری
۱۰ بهمن ۱۳۹۸
کد مطلب : 50629

 

زمان انتخابات که فرا می‌رسد، هرکدام از مدعیان یا همان نامزدهای کسب رأی شهروندان، برنامه‌ها و سیاست‌های خود برای دوره‌ای که قرار است نماینده یا رئیس جمهور و … باشند را به شهروندان ارایه می‌نمایند تا شهروندان بتوانند با بررسی برنامه‌های این نامزدها، انتخابی درست و کارآمد داشته باشند.
اما در ایران طی چند دهه اخیر، نامزدهای انتخابات‌های مختلف ( ریاست جمهوری، مجلس، شورای شهر و …) به جای ارایه سیاست‌ها و برنامه‌های مشخص و مدون، تنها به سخنرانی و طرح ادعاهایی می‌پردازند که در بسیاری از مواقع حتی مسئولین ارشد کشور نیز از شنیدن آنها تعجب می‌کنند.
اکنون در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بسیاری از نامزدهای این انتخابات با طرح ادعاهایی عجیب، سعی در کسب آرای شهروندان و برجسته‌سازی جایگاه خود دارند. یکی از آخرین ادعاهای جالب و شگفت‌انگیز این دوره از انتخابات را باید ادعای جناب آقای غلامرضا تاج‌گردون نماینده کنونی گچساران و باشت در مجلس دانست.
ایشان در یک جلسه تبلیغاتی می‌گویند: (زنجیره‌ای محکم برای تخریب فرزند شما در کشور وجود دارد. قضیه تخریب من خیلی ساده است داستان این است که یک لر ساده شهرستانی با تلاش خود طی دوره‌ای خود را بالا کشیده که الان دارید می‌بینید .من آدم خودم هستم و اتکامو به رای مردمم می‌دانم، مستقل رفتار می‌کنم و تصمیم می‌گیرم، در کشور من آدم هیچکس نیستم این نوع تفکر در کشور مقبول نمی‌افتد خوشبختانه در این مقطع نظام
به این تشخیص رسیده که مرا حمایت کند).
غلامرضا تاج‌گردون که طی ۶ سال اخیر به صورت مستمر ریاست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و حتی ریاست کمیسیون تلفیق بودجه را برعهده داشته‌اند و اکنون با اتهامات عجیب و بیشماری در مورد فساد مالی و اقتصادی یا تشکیل شبکه رانت و … مواجه هستند، طی سخنانی در این نشست تبلیغاتی، مدعی شده‌اند که: «خوشبختانه در این مقطع نظام به این تشخیص رسیده که مرا حمایت کند».
البته این نماینده محترم مجلس در این جلسه تبلیغاتی خانگی خود، ادعاهای دیگری هم داشته‌اند، اما همین یک ادعا و یک جمله ایشان (تشخیص نظام برای حمایت از ایشان) را باید ادعایی شگفت‌انگیز دانست که برای بسیاری از شهروندان حوزه انتخابیه این نماینده و حتی اکثریت شهروندان ایران که طی چند هفته اخیر اخبار انتخابات را پیگیری نموده‌اند، بسیار عجیب و باور نکردنی نشان می‌دهد.
این سخنان آقای غلامرضا تاج‌گردون از دو محور قابل توجه بوده و نیاز به بررسی دقیق‌تر دارد:
یکم- اختلاف تشخیص نظام و تشخیص اکثریت جامعه: با توجه به این جمله آقای تاجگردون، می‌توان چنین برداشت نمود که برخی موارد اتهامی علیه ایشان صحت داشته یا نزدیک به واقعیت هستند.
اگر موارد اتهامی در رسانه‌ها و افکار عمومی داخل و خارج کشور که علیه غلامرضا تاج‌گردون مطرح و منتشر شده‌اند، شایعه و اتهاماتی دروغین و ساختگی بودند، نیازی به تشخیص ویژه بخش خاصی از نظام برای تأیید صلاحیت احتمالی آقای تاج‌گردون نبود.
با توجه به اینکه بررسی صلاحیت باید بر اساس قانون انتخابات و شرایط آشکار در قانون باشد، نیازی به پشتیبانی یا در نظر گرفتن مصلحت برای تأیید صلاحیت یک نامزد نمی‌باشد. اما این جمله آقای تاجگردون (تشخیص نظام) را می‌‌توان گونه‌ای از اعتراف و اقرار ایشان به درستی برخی اتهامات علیه وی قلمداد نموده و به پشت‌پرده فرآیند نامه تأیید صلاحیت آقای تاج‌گردون، تردید بیشتری داشت.
دوم- بخشی از نظام زیر سوأل است: این جمله اعترافی آقای تاج‌گردون در جمع طرفدارانش، نشان می‌دهد که ایشان با گذشت و چشم‌پوشی برخی از مسئولین ارشد نهادهای حاکمیتی و نظارتی کشور مورد تأیید صلاحیت قرار گرفته‌اند و مورد حمایت ویژه برخی کارگزاران خاص نظام جمهوری اسلامی ایران هستند!
چشم‌پوشی از پرونده‌های مطرح شده علیه آقای تاج‌گردون که در افکار عمومی موجب بدگمانی شهروندان بیشماری نسبت به اصل عدالت و انصاف نهادهای حاکمیتی و به خصوص شورای نگهبان قانون اساسی نیز شده است، دست‌آویزی است تا بخش مهمی از نهادها و کارگزاران ارشد ایران مورد تخریب رسانه‌های خارجی و داخلی قرار گیرند و شهروندان ایرانی نیز به بازخواست شدید این نهادها و کارگزاران آنها بپردازند.
***
با توجه به اعتراف و صراحت آقای تاج‌گردون در اعلام فرآیند نامشخص و شک‌برانگیز “تشخیص نظام” در حمایت از ایشان، پرسش‌های بیشماری برای افکار عمومی و منتقدین وی مطرح شده است.
شرایط کسب حمایت نظام از کاندیداهای انتخابات چیست و چگونه تشخیص داده می‌شوند؟
با کدام مصلحت از غلامرضا تاج‌گردون حمایت شده است؟
تشخیص کدام نظام بر حمایت از آقای تاج‌گردون است؟
چه افراد یا نهادهایی به عنوان نماینده نظام از ایشان حمایت کرده‌اند؟
چرا اصل عدالت و انصاف نظام یا بخشی از نظام جمهوری اسلامی را زیر سوأل می‌برید؟
آیا این نوع حمایت نظام، شامل دیگر نامزدهای انتخابات نیز می‌شود یا ویژه آقای تاج‌گردون است؟
امیدواریم کارگزاران ارشد نظام که با این جمله آقای تاج‌گردون مورد بدگمانی و بازخواست افکار عمومی هستند، به پرسش‌های بیشمار این شهروندان پاسخ داده و بدگمانی‌های این مسئله را برطرف نمایند.

۳ پاسخ به “آقای غلامرضا تاجگردون، کدام بخش نظام از شما حمایت می‌کند؟”

  1. شهروند آزاده گفت:

    درود بر شرف نگارنده عین واقعیت را با استدلال محکم و دقیق بیان نمودید البته تعدادی که لو رفتن تاجگردون را موجب لو رفتن حمایت های آنها از او میشود بدون منطق از تاجگردون بدلیل دریافت بودجه حمایت کردند که در واقع نفوذی های مادیگرا در بدنه نظامند قطعا و صد درصد روزی همه پشت پرده ها فاش خواهد شد ولی نظام بر خاسته از خون شهیدان مظلوم هزینه زیادی متحمل شده که امید است مسولین دلسوز و اصلی نظام و صاحبان اصلی مملکت که مردم هستند جلوی این سیل بنیان کن را از سرچشمه بگیرند

  2. گچساران گفت:

    چرا کامنت ها را نمی زارید الحمد الله خودتون کامنت ندارید

  3. ناشناس گفت:

    خیلی عقب هستی در خبرها یا واقعیات
    آیا انتخاب دکتر تاجگردون در هشت سال بعنوان ریاست کمیسیون برنامه و بودجه آن هم در مجلسی که منهای ۱۱۰ نمایتده بقیه اصولگرا هستند نشان از حمایت نیست
    نشان از شایستگی نییت
    اتهامات وارده به دکتر تاجگردون با حرافی مقبول واقع نمیشود
    گزارشات واهی و اتهامات وارده در گزارشات مخالفان راه به جایی نبرده
    و اگر نبود ترس از انگ زدن به ضد ولایت فقیه
    قطعا شورای نگهبان را هم متهم میکردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *